בלוגר אורח - מכונת הזמן

עילית, שמאחוריה רשימת מכובדת של חדרי בריחה, משתפת בחווית הבריחה שלה מחדר הבריחה מכונת הזמן של חברת "אקזיט גיים" באשדוד.

חוות הדעתimg_8707 (1)
כששמעתי על החדר "מכונת הזמן" מיד עלתה בראשי המחשבה על הסרט המפורסם "בחזרה לעתיד" עם מייקל ג'יי פוקס שיצא בשנת 1985 והפך מאז לקלאסיקה. אז במהרה התארגנו חבורה של שלושה שכבר נחשבים מנוסים והדרמנו לאשדוד.
לידע כללי, החדר שייך לחברת ExitGame ובמקום יש עוד שני חדרים "סוכן כפול" ו"גביע הקסם" שגם הם מניסיון העבר מאוד מהנים אך אין ספק שההשקעה בחדר החדש היא יותר גדולה משמעותית.
קל למצוא את הכתובת וחניה יש בשפע. כשהגענו למקום, הצוות קיבל אותנו בצורה מאוד אדיבה. ישנו במתחם חדר אירוח מרווח שבו המתנו ובו התבצע התדרוך הסטנדרטי. עם כניסתינו לחדר התבצע בו תדרוך נוסף המתייחס לחדר עצמו.
החדר עצמו מבוסס על העיקרון של נסיעה בזמן ויש בו אלמנטים של עבר, הווה ועתיד. החדר מעוצב בצורה מרשימה ומאוד אהבנו את ההשקעה בתפאורה וגם באפקטים לא חסכו בהשקעה. התפאורה מותאמת לזמן אליו היא משתייכת והחידות ברובן מאופיינות גם הן לפי מימד הזמן.
החדר בנוי בצורה לינארית, יש לסיים חלק זמן אחד לפני שמתקדמים לחלק זמן הבא אך ניתן לבצע חלק מהחידות במקביל. החדר דורש שיתוף פעולה מהמשתתפים.
החידות דורשות מחשבה ומאתגרות אך הן מובנות והוגנות. חלקן שזורות אחת בשנייה ובעיצוב הכללי של אותו הזמן. חלק מהאלמנטים של חשיפת הרמזים (לא החידות עצמן) נתקלנו בהם בצורה כזו או אחרת בחדרים בעבר וחלק היו חידוש עבורינו. לא נתקלנו בקושי מסויים שמנע מאיתנו להתקדם לזמן ממושך אך מומלץ להגיע עם ניסיון קודם כיוון שחידות אלו לקבוצה לא מנוסה או ניסיון מועט עלולות להיות קשות ומאתגרות יתר על המידה.

לסיכום
נמלטנו מהחדר תוך 41 דקות (השיא למי שמתעניין הוא 34 דקות). החדר עצמו בהחלט נחשב כאחד החדרים הכייפים שנמלטתי מהם, גם מבחינת הקונספט, תפאורה והחידות ואמליץ עליו בשמחה לכל חבריי.
ניתן להגיע לחדר זוג אך מומלץ לפי דעתי להגיע אליו קבוצה של שלושה לפחות וכמובן עם ניסיון קודם (ההמלצה של מפעילי החדר היא להגיע אליו קבוצה מנוסה).