הפנים שמאחורי החדרים - Reality Games

אם עד היום לא היתה לכם סיבה מיוחדת להגיע לביקור בנס ציונה, תנו לנו לתת לכם לפחות סיבה אחת לביקור. השבוע יצאנו לביקור בחדר הבריחה "סוף העולם" בנס ציונה, על מנת להכיר את מי שעומד מאחורי אחד מחדרי הבריחה שפרצו לחיינו בסערה והצליחו למקם את עצמם כחדר מיוחד שאסור לפספס. מוכנים לצאת איתנו למסע בסוף העולם?

מי אתם?
צחי כהן (41) מרחובות, מפיק טלווזיוני בכיר במשך שנים רבות, החליט להביא את הניסיון הרב שלו גם לעולם חדרי הבריחה, והתוצאות מדברות בעד עצמן. צחי הוא המנכ"ל ואחד השותפים שמאחורי המותג, כאשר אליו חברו אנשי מקצוע רבים על מנת לבנות את החדר וליצור חוויה מושלמת, החל באנשי תוכן וקריאייטיב וכלה באנשים שדאגו למוזיקה המקורית בחדר.

איך הגעתם לעולם חדרי הבריחה?
כמו רבים אחרים, גם צחי נחשף לעולם חדרי הבריחה כפי שרובינו שמענו עליו, מפה לאוזן. "שמועה טובה עוברת מהר", אומר צחי, ואחרי ניסיון של כמה חדרים וסיפוק רב ששאב מהחוויה הוא הבין את הפוטנציאל ההגלום בה והחליט לצאת לדרך עצמאית משלו ולהקים בעצמו חדר בריחה, "הבנתי שזה העסק העצמאי שאני רוצה לפתוח", מסכם צחי.

אחד הדברים שקרצו לצחי הוא שיתוף הפעולה שנדרש מהשחקנים בזמן המשחק, "עבודת הצוות והחיבור האמיתי בין המשתתפים במהלך המשחק, קרצו לי מאוד, ולחלוטין הרגשתי שאפשר להעצים את שעת האסקפיזם הזו", משתף אותנו צחי. ומספר כי מה שעמד לנגד עיניו בזמן ההקמה הוא הרצון ליצור בקרב השחקנים תחושה וחוויה מאוד מגבשת, "התחושה שאפשר לבנות חדר בריחה שמושקע ממש לפרטיו, ומדוייק מאוד בתוכנו שיצליח לגרום בוודאות כמעט מוחלטת לחוויה קבוצתית מגבשת, עוצמתית, מחזקת ומאחדת, ואף מאוד מאוד מהנה". צחי ושותפיו התמסרו לחלוטין למטרה, והתוצאה לא אכזבה אותם, "כולנו גאים בבן הבכור שלנו,
חדר 'סוף העולם'", מסכם צחי בגאווה.

מה אתה אוהב בעולם חדרי הבריחה?
"אני אוהב הכל", מצהיר צחי. אבל נראה ששיתוף הפעולה ועבודת הצוות הוא נושא קרוב לליבו, וגם כאן הוא מדגיש את הבילוי המשותף, החוויה, הביחד, ההרתמות הקבוצתית למטרה. "ההצלחה בפתרון משימות בהם תלויה רק בעבודה קבוצתית מאוחדת מהנה וחוויתית בלי לפסוח אף על אחד", אומר צחי.
נקודה נוספת שהוא מעלה בפנינו היא הניתוק מהמציאות וההפיכה לשחקנים ראשיים במשימה למשך שעה שלמה, וכמובן את העמידה במשימה בסופו של דבר.

סיפור אישי הקשור לחדרי בריחה:
כשהגענו לסיפור האישי גילינו כי מלבד חדרי בריחה יש לצחי אהבה נוספת לא פחות חשובה, המשפחה שלו. "עקב עבודתי יצא לי פחות להיות עם אישתי וילדיי בשעות סטנדרטיות, מאז העבודה על החדר שלנו, גם אישתי וגם בני הבכור - אור, התאהבו בז'אנר ונמצאים איתי המון בעשיית החדר", הוא משתף אותנו בסיפורו האישי. אור בנו עוזר רבות למפעילים ובעוד מספר חודשים הוא צפוי לקבל דרגת מפעיל, גם בנותיו הקטנות רונה וזוהר, נהנות לבקר ולהשתתף במתחם. "אני כל כך אוהב אותם שמבחינתי רק בשביל זה היה שווה להקים את חדרי הבריחה". כנראה שמי שאמר שחדרי בריחה עושים באהבה או שלא עושים בכלל, התכוון אליו.

טיפ לשחקנים:
גם כאן מדגיש צחי שוב את עבודת הצוות, ושיתוף המידע בין כל השחקנים באופן שוטף, "וכמובן להנות מהדרך", הוא מזכיר למי ששכח את העיקר 🙂

תוכניות ושאיפות לעתיד:
צחי מתכנן לבנות חדר נוסף בנס ציונה "חדר שיפתיע בעוצמתו ובתחכומו לא פחות מהחדר סוף העולם", הוא משתף אותנו בתוכניות. "במקביל רכישת תודעת שירות מושלמת בתחום, בכדי להעניק לקבוצות את התמורה וההנאה המקסימלית המתלווה לחווית החדרים".

צחי סיכם את הראיון בכך שהשאיפה היא ליצור "חדרים שכולם חייבים לבקר בהם לפחות פעם אחת", אנחנו לגמרי מסכימים איתו, ומקווים שנתנו לכם סיבה מספיק טובה לביקור בנס ציונה...