הפנים שמאחורי החדרים - Locked

בתמונה (משמאל לימין): דימיטרי קיצ'ין, אנטון שלפמן, דניאל שולבאום ויבגני דוסיצ'ס (בין המקימים הראשונים, אבל עזב לחו"ל).

איך התחיל טרנד חדרי הבריחה אנחנו יודעים, אבל מי היה הראשון שהביא אותו לארץ את זה בודאי אינכם יודעים. אז חמושים בהרבה רצון טוב יצאנו לבדוק  מי היה החדר הראשון בארץ. הגענו לתל אביב (איך לא?), שם פגשנו את אנטון שלפמן שהוא ושותפיו עומדים מאחורי אחד המותגים הגדולים בעולם חדרי הבריחה - Locked. שיחה נוסטלגית ומרתקת  עם בחור צעיר ושאפתן שפותחת צוהר לעולם שכולו מסתורין.

מי אתם?
אנטון שלפמן (32), דימיטרי קיצ'ין ודניאל שולבאום, שלושה שותפים מוכשרים עם אהבה משותפת לעולם חדרי הבריחה המאחדת בין כולם.

רקע כללי על החברה:
חברת לוקד (Locked) היתה הראשונה שהביאה לארץ את טרנד חדרי הבריחה. באוקטובר 2014 הם פתחו את חדר הבריחה הראשון, חדר "המעבדה הסודית", שלאחריו הגיע הנחשול הבלתי פוסק של החדרים. מאז החברה פתחה עוד שני חדרים בתל-אביב-יפו, "זירת הפשע" ו-TESYS 2.0, שנפתח בימים אלו. תפסנו את אנטון שלפמן (31), המנהל הכללי של חברת לוקד, לשיחה של הרבה נוסטלגיה.

איך נחשפתם לעולם חדרי הבריחה לראשונה?
"באפריל 2014 טסנו כמה חברים לפראג. חיפשנו אטרקציות מיוחדות בעיר וגילינו אטרקציה מוזרה עם עלילת רקע מפוקפק ומרוב סקרנות החלטנו לבדוק במה מדובר. הגענו לחדר של חברת TRAP (אחת מחברות חדרי הבריחה המובילות באירופה). החדר היה מעוצב בסגנון שנות השבעים והסיפור מאחוריו היה אודות מרגל קגב. מהרגע שיצאנו מהחדר ועד היום אנחנו לא מפסיקים לדבר על חדרי בריחה", הוא מציין בחיוך. "כשחזרנו לארץ החלטנו לעשות סקר שוק ולהפתעתנו לא היה זכר לשום דבר דומה בארץ. הבנו שמדובר בהזדמנות של פעם בחיים, כמובן שלא היינו נאיביים והיה לנו ברור שזה לא יישאר כך לאורך זמן. להיות הראשונים בתחום זה סיכון גדול אך גם זכות גדולה. ואכן, מספר שבועות לאחר שפתחנו כבר נפתחו חדרים מתחרים והשוק החל להתרחב. כך הבנו שצדקנו, שעלינו פה על משהו ושיש לנו מספיק סיבות להמשיך ולהתפתח בתחום מיזמות נקודתית לעסק של ממש".

מה אתה אוהב בעולם הזה?
"מדובר בעולם ללא גבולות, החל מהסיפור עצמו וכלה בעיצוב החדר והחידות. עם ראש יצירתי וידיים טובות אפשר לבנות עולמות דמיוניים, סיפורים מהסרטים, שחזורים של אירועים היסטוריים ועוד אינסוף אפשרויות. בתור אחד שבנה, עיצב ותכנן את החדרים של לוקד אני חייב להודות, שאין תחליף להרגשת הסיפוק כאשר אני שומע את קולות השמחה וההתרגשות של קבוצה שהרגע סיימה את אחד החדרים". במקביל לעלייה ההיסטרית בהיצע עם פתיחת עשרות חדרים חדשים בחודשים האחרונים, הביקוש לחדרים שלנו גדול, ואנחנו נאלצים לדחות לקוחות מפאת חוסר מקום. זה תמיד מבאס לומר ללקוח שאין לנו מקום פנוי למועד שרצה". במטרה לתת לנושא מענה, החברה מתרחבת ושוקדת על פתיחת חדרים חדשים, ביניהם המתחם החדש ביפו שנפתח בימים אלו.
נראה שהעובדה שלוקד היו ראשונים להביא לארץ את הטרנד לא גורמת להם לנוח על זרי הדפנה: "לא ציפינו שתוך זמן קצר יכנסו לשוק כל כך הרבה שחקנים נוספים.  תחרות זה דבר טוב שגורם לך לחשוב ולהתמודד עם אתגרים ולהשתפר. זה שהיינו ראשונים לא אומר כלום, אנחנו צריכים להמשיך ולעשות עבודה מעולה. אנחנו מבקרים בחדרים אחרים וכל הזמן לומדים ומנסים לתת פייט".

סיפור אישי הקשור לחדרי בריחה:
לפני שהתחלנו בתהליך הבניה והתכנון של החדר הראשון, לקח אנטון חופשה בת כמה ימים וטס לבודפשט, שם התחיל טרנד חדרי הבריחה באירופה. "כל יום הייתי הולך לפחות לשני חדרי בריחה: אולמות אבירים מימי הביניים, סודות ומבוכים של הפירמידות המצריות, חדרי החדרים של כנסיות עתיקות, מרתפים של פסיכופתים ועוד. גיליתי ממש עולם שלם. הכרתי גם הרבה אנשים מהתחום באירופה ותמיד השיחות על בירה קרה אחרי פיתוח החדרים והרגשת החברות שנוצרה היו ממש תענוג", מסיים אנטון בנוסטלגיה.

טיפ לשחקנים:
תהנו, תהנו ועוד פעם תהנו! אנחנו משקיעים את כל כוחותינו כדי להביא לכם את התענוג הזה!