הפנים שמאחורי החדרים - העולם הוירטואלי

חובבי הטכנולוגיה ביניכם ודאי התנסו כבר במשקפי המציאות המדומה, ומי שלא - סביר להניח ששמע על כך.  בארץ מתחיל הטרנד להיכנס לעולם חדרי הבריחה, ויש כבר מספר חדרים מבוססי מציאות מדומה. בשונה מחדרי בריחה קלאסיים, בחדר שכזה לא תמצאו תפאורה או אפקטים ולא תראו את חברי הצוות שלכם, כל החוויה מתבצעת דרך משקפי מציאות מדומה שיכניסו אתכם לעולם אחר ויגרמו לכם להרגיש כאילו אתם אכן חווים את המציאות ופועלים בתוכה ומכיוון שכך זהו משחק שיכול להיות גם יחידני. למי מכם שעדיין לא התנסה - מדובר בחוויה מיוחדת ומומלץ בחום להתנסות. אז השבוע נסענו לנתניה כדי לבדוק מי עומד מאחורי מרכז המציאות המדומה החדש בישראל - "העולם הוירטואלי". מוכנים?

מי אתה?
אל תתנו לגילו הצעיר של אורן בן יעקב, 27, להטעות אתכם. אורן הוא המנכ"ל והמוח מאחורי העולם הוירטולי שמונה כרגע כבר שלושה חדרי בריחה: קיצוצים בתקציב, פנו את החדר ובריחה מתחנת החלל. אורן חובב מושבע של טכנולוגיה וגאדג'טים מגיל צעיר. הוא לומד ועובד בתחום וניהל פורומים של משחקי מחשב בארץ ובעולם, ואם אתם חובבי גיימינג סביר להניח שפגשתם אותו באירועי הגיימינג כי הוא לא פספס אפילו אחד 🙂

איך הגעת לעולם חדרי הבריחה?
"למען האמת, לא התנסיתי בחדרי בריחה רגילים (פיזיים)", מספר אורן. אבל הניסיון שלו בחדרי בריחה במציאות מדומה הוא עשיר, ובזה הוא התאהב. את האהבה שלו הוא החליט להעביר הלאה, "כדי שאנשים יוכלו להנות מהדבר המדהים הזה במחיר הוגן", אומר אורן. והוא עשה הכל כדי שזה יקרה.

מתי החלטתם להפוך את זה לעסק (סיפור ההקמה)?
בתור גיימר וחובב טכנולוגיה, לאורן תמיד היה חלום להקים מרכז גיימינג ומשחקים יחודי בארץ, או כדבריו "מרכז שיהווה מקום מפגש לגיקים וחובבי הטכנולוגיה והגיימינג". לפני מספר שנים הוא נחשף לעולם המציאות המדומה ומאז הוא לא מפסיק לעקוב אחרי ההתפתחויות בתחום.
הניצוץ שהביא להגשמת החלום היה (איך לא?), בכנס טכנולוגי שבו נכח עם חבר טוב, שם התנסה לראשונה במשקפי מציאות מדומה כשעוד היו בפיתוח ראשוני מאוד. "מאותו רגע אמרתי לעצמי שזהו, אני הולך להגשים את החלום שלי ולהקים מרכז מציאות מדומה הראשון מסוגו בישראל, עם המערכות המתקדמות ביותר", מספר אורן עם ניצוץ בעיניו. היום הוא עדיין מתקשה לעכל את החלום שקרם עור וגידים מול עיניו.

מה אתה אוהב בעולם הזה?
חדרי בריחה במציאות מדומה הם עדיין לא דבר סטנדרטי ומקובל בארץ וכל התחום עדיין בחיתוליו. אורן מקווה שיצליח להרים את הכפפה בארץ ולהפוך אותה למעצמה טכנולוגית גם בתחום הזה. מישהו אמר סטראט אפ ניישן...?
"אין הרבה מרכזים כמו העולם הוירטואלי, גם לא באירופה, לכן אני שמח להיות לא רק מהראשונים בארץ, אלא בעולם", מסכם אורן, ולנו לא נותר אלא לקוות ולהאמין.

במה מיוחדים החדרים שלכם?
הייחודיות שב'עולם הוירטואלי' הוא שבנוסף למרכז עם חדרי בריחה וירטואלים, הוא משמש גם כמרכז גיימינג לכל דבר, אשר פותח את זרועותיו לכלל האוכלוסיה - גיימרים, גיקים, חובבי חדרי בריחה, משפחות, ילדים, נערים וכו'.
אלמנט נוסף וייחודי למקום הוא הפיתוח של משחקים וחדרי בריחה, "יש ברשותי צוות מתכנתים אשר עובד על משחקים וחדרי בריחה וירטואלים ייחודיים", מספר אורן. כבר בקרוב יצא לאור משחק חדש שיאפשר בשונה ממה שקיים היום - לכמה משתתפים לפעול ביחד, ולראות אחד את השני בתוך המציאות המדומה, לשתף פעולה ולנסות לפתור את החידות ביחד, חוויה מדהימה וייחודית של המרכז. המשחק יכיל 4 חדרי בריחה בחללית, בו יוכלו לשחק 4 שחקנים ביחד ולשתף פעולה כדי לפתור חידות ולנסות לברוח מהחללית. עוד חדרים כמובן נמצאים בפיתוח בלעדי, אבל אנחנו לא רוצים לתת ספוילרים 🙂

טיפ לשחקנים:
אורן נותן לנו טיפ מניסיונו האישי במשחקים שכאלה, שכפי שהבנתם, הוא רב. "היו ערניים וסבלניים, עבדו בשיתוף פעולה ותשימו לב לכל אלמנט ופריט אשר נמצא בחדר, רק כך תצליחו לברוח / לפתור אותו בהצלחה רבה" מסכם אורן.

תוכניות ושאיפות לעתיד:
לאורן יש עוד חלומות רבים, וחלקם כבר בתהליך הקמה והגשמה. אחד מהם הוא להפוך לרשת ולהקים מרכז גדול יותר שיצרף גם אלמנטים פיזיים למרחב הוירטואלי (מה שנקרא, מציאות רבודה). ואנחנו? לא נותר לנו אלא לאחל לו הצלחה רבה ולהחזיק לו אצבעות (גם וירטואליות זה בסדר :))

בשונה מראיונות אחרים, יצאנו מהראיון עם אורן עם דחף עז להגשים את החלומות שלנו, השיחה עם בחור צעיר שהגשים את חלומו מעוררת השראה, ולנו אין ספק שהוא יצליח כי זה החומר שממנו עשויים מצליחנים. ובנוגע לחדרי הבריחה שלו? כבר הזמנו מקום לכל השלושה...