איך להעסיק את בני הנוער בסגר

הסגר שנכפה על כולנו החל מראש השנה ועד סוף סוכות (ואולי גם מעבר לכך) מקשה על כולנו. בני הנוער, כמו רובנו מתקשים גם הם להתמודד איתו, ובאין מסגרת חינוכית שכנראה תחזור גם היא לזום רק בתום החגים, רבים מהם נוטים לבלות שעות רבות בשינה. אז אם נמאס לכם לראות אותם ישנים כל היום, וכבר סיימתם לסנג'ר אותם בכל העבודות האפשריות בבית (כי בינינו כמה פעמים אפשר כבר להוריד את הזבל או הכביסה). הנה כמה עצות שיכולות לסייע לכם להעסיק את בני הנוער והצעירים יותר שבבני הבית.

חדר בריחה בהדפסה

דרך מעניינת להעסיק את בני הנוער היא באמצעות הטרנד החדש של חדרי בריחה להדפסה. כאן אתם יכולים להוריד קובץ הוראות לחדר בריחה עצמאי, תמורת תשלום, ולהתחיל לשחק עם בני המשפחה הגרעינית.
אחד החדרים המוצלחים הוא של "מסיבת קיץ". כאן מדובר בחדר בריחה בנוסח חפש את המטמון, כאשר במהלך העלילה הפותרים מגיעים לחגוג בחוף בו טמון "האוצר" ועליהם להצליח למצוא אותו לפני שיעלם. החדר מגיע ב-2 רמות קושי עד גיל 10, ומגיל 10.

חדר בריחה אונליין

לעומת חדר בריחה זה ניתן להצטרף לחדר בריחה שהוא אונליין. כאן תוכלו להישאר בקשר עם שאר בני המשפחה המרוחקים שלכם, או לחילופין עם חברים שלא תוכלו לפגוש בשל הסגר. לשם כך תצטרכו מחשב, חיבור אינטרנט, ותוכנת זום/ווצאפ, טלפון או כל דרך אחרת לתקשורת אונליין.
חדר בריחה כזה הוא "טרוול קווסט מסביב לעולם" בו תוכלו לטייל בכל העולם מביתכם באמצעות Google Earth ולהתמודד עם חידות מעניינות שפתרונן יאפשר התקדמות במסע. כל פתרון ״יטיס״ אתכם למקום אחר. המסע מלווה בפיסות מידע על המקומות אליהם תגיעו, ומאפשר להכיר מקומות מעניינים בעולם.

לעוד חדרי בריחה אונליין

חדר בריחה בזום

אם יש שם שמתאים כמו כפפה ליד לדור הצעיר של ימינו הרי שהשם "דור הזום" הוא בהחלט זה. מאז שנכנסה הקורונה לחיינו, נכנס גם הזום אליהם. למדנו שאפשר לעשות המון דברים בזום. ללמוד בזום, ארוחות חג וליל הסדר בזום, מפגשים, פגישות וראיונות עבודה בזום, וכן מסתבר שאפשר גם חדר בריחה בזום.
אז זהו שאפשר בהחלט ללכת על הרעיון הזה שידאג להעסיק את בני הנוער שלכם למשך לא מעט זמן, ובטוח ישמח אותם מאוד. כאן הרעיון הוא מאוד פשוט, אתם, או הם, קובעים מפגש בזום עם מפעיל חדר הבריחה. המפעיל לובש על גופו מצלמה (מצלמת טלפון או מצלמת גו פרו, ומרגע זה הופך המפעיל להיות האווטר עבור מי שמשחק בחדר הבריחה. המטרה היא להפעיל אותו כדי לפתור את חדר הבריחה כשהוא הופך לידיים והרגליים בחדר הבריחה עבור השחקנים.
החלק הכיפי הוא שאפשר לשחק את המשחק הזה יחד עם חברים נוספים שמתחברים אף הם באופן וירטואלי כמובן. כל המשתתפים מתחברים לחדר הבריחה באמצעות אפליקציית הזום (מהטלפון הנייד או מהמחשב). וכולם, כלומר כל חברי הקבוצה יתפעלו את מפעיל החדר וביחד ידאגו לפתור את חדר הבריחה. אם תרצו אפשר לקרוא לזה יציאה לחדר בריחה מהבית.

 

חדר בריחה שרלוק הולמס ב-ZOOM – דרך מצויינת להעסיק את בני הנוער בקורונה

כן חדר הבריחה שרלוק הולמס הוא חדר בריחה די ותיק, אבל הוא בהחלט אחד מהמוצלחים שיש לשוק הזה להציע. בסיפור המסגרת שלו תגלו כי שרלוק הולמס, הבלש המפורסם ביותר בהיסטוריה… נעלם!
אתם נקראתם על ידי מפקח המשטרה לסטרד אובד העצות, יחד עם ווטסון לעזור לפתור את התעלומה הגדולה ביותר ששרלוק הולמס אי פעם אולץ להתמודד עימה. התעלומה, שלולא עזרתכם המצויינת, עלולה להוביל חלילה למותו של שרלוק הולמס. וכן אם לא תהיו חדים, זריזים ומחושבים, אולי גם למותכם.
החדר מכניס אתכם אל לונדון של תחילת המאה ה20 ומעביר אתכם הרפתקה מסחררת, מאתגרת ומפתיעה הכוללת בתוכה הן חדר בריחה מרהיב וחידתי, והן תעלומה של ממש שיש לפתור ולפענח כשאתם מתלבטים בין חשודים וראיות. בתכל"ס מדובר באתגר רציני ומרתק.

היער הרדוף ב-ZOOM

חדר אחר שהוא הרבה יותר מז'אנר האימה, הוא חדר הבריחה היער הרדוף. כאן אתם חלק מקבוצת נערים המטיילת ביער שער שאחד החברים שלה נעלם בפתאומיות. המשימה שלכם היא כמובן לגלות מה קרה לחבר שנעלם. לחדר הזה מספר גירסאות כאשר ישנה אפשרות לגרסה מפחידה ממש המחייבת ליווי שחקן מטעם המפעילים.
באופן משעשע מסתבר כי האימה יוצרת הרבה הומור וצחוק בין חברי הקבוצה, מה שמבטיח 45 דקות של הנאה ושעשוע. כאמור תוכלו לשחק את החדר עם חברים נוספים ואין ספק שיהיו לא מעט הורים שירגישו נינוחים מעצם העובדה שלבני הנוער שלהם יש תעסוקה נוספת על פני יוטיוב, נטפליקס ומשחקים בפלייסטיישן.