איך להשתמש בביקורות גולשים בבחירת חדר בריחה?

כשאנחנו רוצים המלצה על חדרי בריחה, כזאת שנוכל לסמוך עליה בעיניים עצומות, סביר מאוד להניח שנשאל אנשים שאנחנו מכירים.
אבל מה קורה כשאנחנו מחפשים המלצה על חדר בריחה שעומד גם בקריטריונים ספציפיים שאנחנו מחפשים (כמו כמות אנשים, מיקום, דרגת קושי)? או מה קורה כשאין לאנשים שאנחנו מכירים חדרים חדשים להמליץ לנו? בדיוק בשביל זה יש ביקורות גולשים.
הכתבה שתדריך אתכם איך להפיק מביקורות גולשים את המיטב, כדי להבין האם חדר הבריחה המומלץ הוא בדיוק מה שאתם מחפשים.

התמקדו במה שחשוב לכם
לפני שאתם קוראים ביקורות על חדרי בריחה שונים, בצעו סינון באתר BookEscapeRoom בנוגע למה שחשוב לכם:
תאריכים ושעות רלוונטיים בהם החדר פעיל
התאמה של החדר לכמות האנשים הרלוונטית עבורכם
האזור הגאוגרפי בו אתם מחפשים
רמת הקושי של החדר
לאחר מכן, בזמן קריאת הביקורות, כדאי שתשימו לב אם הן מתייחסות לפרמטרים נוספים שחשובים לכם.
למשל – האם אתם רוצים חדר אקטיבי במיוחד? או אפל במיוחד? או אולי חדר מפחיד / משעשע / קליל / עם או בלי שחקן? סביר להניח שתקבלו תשובות גם לשאלות הללו מהביקורת שתקראו (בין אם הן חיוביות או שליליות).

ביקורת מאנשים שבאמת ברחו
כמו שלא נבקש המלצה על תאילנד ממישהו שכף רגלו לא דרכה בחלק זה של המזרח הרחוק, כך גם לא נבקש המלצה על חדר בריחה ממי שלא ביקר בו. לכן, עבור כל חדר שאתם שוקלים, בדקו שהביקורת מאומתת, כלומר – נכתבה על ידי אדם שבאופן ודאי ביקר בחדר הבריחה הספציפי.

תמה ואביזרים
חדרים מסוימים סובבים סביב תמות אפלות יותר, או שנועדו להפחיד במידה מעטה או אפילו רבה, כך שחשוב לבדוק גם היבט זה ועד כמה החדר מתאים לילדים שלכם באופן אישי ויהיה עבורם חוויה מהנה ולא מענה.
דבר נוסף שכדאי לבדוק לפני שבוחרים חדר הוא האם החוויה כוללת אביזרים או אלמנטים מיוחדים, כמו למשל קשירת העיניים של הילדים, כדי לראות אם הוא מתאים להם ואם הם ייהנו ממנו, או חלילה – יהרוס את כל החוויה, או גרוע מזה - ישאיר זיכרון לא נעים.

חוכמת ההמונים – או: חוק המספרים הגדולים
האינטרנט כולו בנוי על חוק המספרים הגדולים, בהקשר של חוכמת ההמונים: ככל שיותר אנשים מדווחים על אותו דבר, כך סביר להניח שאכן הדבר נכון במציאות. אותו הדבר תקף גם בביקורות וחוות דעת. אם אתם רוצים להרגיש יותר בטוחים לגבי תוקפן ומהימנותן של ההמלצות אותן אתם קוראים באתר, לכו על חדר שיש עבורו כמה שיותר ביקורות, ושימו לב לנושאים שחוזרים על עצמם בביקורות השונות.

גורמים אובייקטיביים וסובייקטיביים
כל ביקורת על חדר בריחה היא תוצר של חוויה ספציפית של האדם שהיה בו: החיבור בין האנשים שחוו יחד את חדר הבריחה, מצב הרוח של כל אחד מהם באותו רגע נתון, וגורמים נוספים שיכולים להשפיע משמעותית על הביקורת של חדר הבריחה ואולי יכולים להיות מאוד לא רלוונטיים לחוויה האישית שלכם באותו החדר ממש.
בניגוד לגורמים המשתנים והספציפיים שעיצבו את הביקורת שנכתבה על חדר מסוים , יש גם גורמים אובייקטיביים יותר, כמו רמת החידות, איכות העיצוב והתפאורה, השירות שניתן על ידי המפעיל, הסיפור של החדר. אמנם גם גורמים אלו מושפעים במידה מסוימת מהחוויה האישית של המשתמש, אבל דיווח עליהם יכול לתת לכם אינדיקציה טובה יותר לגבי מידת ההתאמה של החדר למה שאתם מחפשים ורוצים.

חתסמונת הישראלים
ישראלים אוהבים לסיים את החדר בזמן. במילים אחרות, ישראלים לא אוהבים חדרי בריחה שהם לא מספיקים לסיים. לכן יש סיכוי שביקורות ישראליות על חדרים יושפעו מרמת הקושי והתוצאה הסופית של "כישלון" או "הצלחה" שחוו המבקרים בחדר.
מאחר ומדובר בתופעה ישראלית, ובחו"ל חדרים שלא מצליחים לברוח מהם בזמן נחשבים דווקא מאתגרים, מוצלחים וטובים, אם אתם מחפשים ביקורות גם בארץ וגם בחו"ל, שימו לב לעניין זה, שתקף בארץ ואינו תקף במקומות אחרים בעולם.

פריסטייל: תנו להמלצות לפתוח לכם את הראש
מרגישים הרפתקנים? אופציה נוספת היא לא לחפש את החדר שעומד בקריטריונים שלכם ואז לראות מה הביקורות שנכתבו עליו, אלא ללכת הפוך, בשיטת הפריסטייל, ולחפש חדר "אקראי" לפי ההמלצות שנכתבו עליו. אולי תהיה שם המלצה שתגרום לכם להגיע לחדר בריחה שאחרת לעולם לא הייתם מגיעים אליו? מנסיוננו, זה מוסיף אלמנט של הרפתקנות לפני, אחרי ותוך כדי ההרפתקה של חדר הבריחה.

תרמו ביקורת לאחרים
רוצים לכתוב ביקורת על חדר בריחה שהייתם בו? מעולה! שימו לב שבעצם כתיבת הביקורת אתם תורמים לאחרים את מה שאתם רוצים שיתרמו לכם באמצעות ביקורת.
דבר ראשון - נסו בלי ספוילרים!
דבר שני - השתדלו לכתוב ביקורת שמפרידה כמה שיותר בין הגורמים שיכולים להיות ספציפיים לחוויה שעברתם באותו היום, עם חברי הצוות המסוימים, ולהתמקד במה שיכול להיות רלוונטי יותר לאנשים אחרים שיבקרו בחדר, ביום אחר, עם אנשים אחרים.

והכי חשוב – תיהנו!