ללמוד קצת אחרת חווית בילוי ולימוד בחדר בריחה

ללמוד קצת אחרת

חג השבועות מתקרב ואיתו תקופת המבחנים, יש הרבה מאוד לשנן, לזכור וללמוד. אבל מה אם היתה אפשרות ללמוד קצת אחרת. מה אם אפשר היה להתנסות באירועי התנ"ך, או לחילופין ללמוד היסטוריה, לשון או כל מקצוע אחר באמצעות פתרון חידות שיאפשרו לך לצאת מ... חדר בריחה. . כן נכון ישנם חדרי בריחה בהם האוירה היא מה שעושה את זה. אחרים בנויים על שיתופי פעולה ועבודת צוות בין המשתתפים, אבל החידה היא לב העניין והיא זו שלמעשה דורשת את החשיבה היצירתית מחוץ לקופסה. אז אילו רעיונות לחדרי בריחה ניתן למצוא, ואיך הם יכולים לסייע כאמצעי לימוד.

חווית לימוד בחדר בריחה

נתחיל במשהו תנ"כי באמת. קחו לדוגמה את חדר הבריחה "סודות המלך שלמה", כאן תגיעו לחדרו הסודי של המלך שלמה. למשך שישים דקות יצטרכו פותרי החדר לנסות ולפענח צופן מסתורי, עתיק ובלתי נודע, שהוא בן כשלוש מאות שנה. פתרון החדר יביא לכם כמובן כבוד ותבונה, כשם שהיו אלו נחלתו של שלמה המלך, אבל אם תכשלו יש סיכוי שלא תחזרו הביתה...

אם אתם דווקא בקטע היסטורי למה שלא תבקרו בחדר הבריחה "להציל את שיך אבריק". המסע בזמן יוביל אתכם להצטרף למאבק השומר להצלתו של הישוב הצעיר. באמצעותו תלמדו להכיר נתח מההיסטוריה של ארצנו בתחילת דרכה, ולחוות את החיים בעבר, שנים רבות לפני הסמארטפון והלפטופ.

במידה וחפצתם מאוד להגיע למעבדה תוכלו לבקר בחדר הבריחה "הפרופסור המפוזר", כאן תגיעו לדירתו של הפרופסור המפוזר שאומנם עבד על פיתוח חיסון נגד וירוס האנתרקס אך משום מה מרוב בילבול שכח את שמו. יש רק פרט אחד שהפרופסור זוכר והוא שהחיסון הפך את האנתרקס מסגול לשקוף. לחדר הזה דרך אגב יש גירסה מתאימה מאוד לילדים.

 

ללמוד מהי דמוקרטיה
תלמידי אזרחות יכולים לחוות ממש מיד ראשונה מה קורה כאשר אין דימוקרטיה באמצעות חדר הבריחה "המכון לבריאות הנפש". עלילת החדר מתארת כי בעקבות דברי ביקורת שנאמרו מצידכם כלפי הממשל ותפקודו נאסרתם על ידי יחידה מיוחדת האמונה על השתקתם של מבקרי הממשל. כתוצאה מכך נחטפתם ואושפזתם במכון לבריאות הנפש. תפקידכם כמובן, לברוח משם ומהר.
אפרופו אם מדברים על רעיונות לחדרי בריחה מהתחום הלימודי, הרי שחווית לימוד מסוג אחר מזומנת לכם בחדר הבריחה של "האקדמיה למרגלים צעירים". סיפור החדר מתאר מצב בו המוסד מחליט לטפח ולגדל מרגלים צעירים, ולכן כחלק מתהליך המיון לאירגון החשאי מהטובים בעולם, תצטרכו לפתור את חדר הבריחה.

ולכל מי שעייף ממאגרי הידע הנה משהו קטן שיכול לסייע לכם. בחדר הבריחה "צופן דה וינצי" תחשפו לסיפור המעשה לפיו במרתף ישן בצרפת התגלתה מעבדתו הסודית של ליאונרדו דה וינצ'י, גדול הציירים והחוקרים של ימי הביניים. חפץ מסתורי בשם "התפוח של עדן" שהתגלה במקום מעניק למי שיפול בידו גישה אל ידע בלתי מוגבל בכל הקשור לסודות היקום. כל שעליכם לעשות הוא אם כן לפתור את החדר ולאתר את החפץ הנ"ל.

ואם החופש הגדול ממש מדגדג לכם אז חדר הבריחה "הבריחה מבית הספר" ידאג שממש תייחלו לו כבר. עלילת המסגרת היא שאחרי יום קשה בו גם נבחנתם בחשבון, רצתם בשיעור ספורט ולמדתם עד שיעמום בשיעור היסטוריה ארוך... נרדמתם, ובית הספר ננעל עליכם. עכשיו תצטרכו לפרוץ את דרכם החוצה אל החופש...

אז מי אמר שלא לומדים כלום בחדר בריחה? הנה עובדה.