חדר בריחה – בילוי משפחתי אולטימטיבי

בילוי משפחתי אולטימטיבי

אם גם אתם מצליחים להחזיק את הילדים הרחק ממסכי המחשב והטלוויזיה רק עד עשר בבוקר בשבתות, אם גם אתם מותשים מויכוחים ומריבות כבר בשעת צהריים מוקדמת, אם כבר שכחתם איך זה לבלות זמן איכות ביחד – יש לנו הצעה לשבת שכולה עבודת צוות, הנאה לקטנים ולגדולים, והמון ערך מוסף – ממש לכל המשפחה. כן, אנחנו מדברים על בילוי בחדר בריחה לכל המשפחה – לא תמצאו בילוי מוצלח מזה!

טרנד חדרי הבריחה – משפחתי זה הכי כיף

ישראל היא ממעצמות חדרי הבריחה בעולם. מדינות רבות בעולם נושאות עיניהן אל היזמים בורקי העיניים שלנו, על מנת ללמוד מהם – איך יוצרים חדר בריחה מצוין, שיש בו כמות טובה של חידות מגוונות, ששומר על עניין, מתח (במידה) ודבק בעלילה לאורך כל שישים דקות המשחק שלו, והמציע אווירה שמאפשרת לכם להשאיר את המציאות בחוץ ולהיכנס לעולם אלטרנטיבי, בו אתם הגיבורים, הנדרשים לעמוד במשימה שהיא כמעט בלתי אפשרית.

בישראל מאות חדרי בריחה, חלקם מציעים נושאים שפחות מתאימים למשפחות וילדים (בשל רמה גבוהה של מתח או אפילו אימה בעלילת החדר ובאווירה) – אבל חלק אחר יאפשר לכם לפסוע אל תוך עולם של חלומות מופלאים, להחליף קיץ בחורף, לפגוש טיפוסים מופלאים, לטייל בארץ של אגדות, פיות ודרקונים – ולאורך כל המסע המופלא הזה, לחשוב, לפתור חידות, לעבוד ביחד, לקפץ משמחה כשהצלחתם לפתור עוד חידה ולפתוח עוד דלת, לשבח את הילדים כשהצליחו לפתור חידה (זה נהדר כשזה קורה!), לפתור את דרככם החוצה מן העולם מלא ההרפתקאות שלכם – להצטלם ביחד, ואז לתלות את התמונה על המקרר, ולאפשר זיכרונות נעימים של ביחד, שתישאו איתכם למשך זמן רב.

טרנד חדרי הבריחה – משפחתי זה הכי כיף

איך בוחרים חדר בריחה משפחתי?

כאמור, לא כל החדרים מתאימים למשפחות בכל גיל. נושאים שיש לתת עליהם את הדעת, כשאתם בוחרים חדר בריחה משפחתי יהיו בעיקר גודל הקבוצה למשחק אופטימאלי בחדר (בדרך כלל חדרי בריחה מאפשרים משחק לקבוצות של שלושה עד שמונה משתתפים, וקבוצה משפחתית בדרך כלל מתאימה בדיוק – ובכל זאת, מומלץ לשאול) וכמובן, הנושא והאווירה בחדר. אם הילדים שלכם בטווח נרחב של גילאים, כלומר הגדול בן מעל עשר והקטן בן פחות משמונה – כדאי לבדוק עם חדר הבריחה הנבחר אם יש גיל מינימאלי להשתתפות – והמלצה שלנו, בדקו גם בעניין המחיר. בדרך כלל, משפחות עם ילדים צעירים נהנות ממחירים מופחתים משמעותית עבור הילדים.

שימו לב – בעבר היה בישראל טרנד של חדרי בריחה לילדים בלבד. מדובר בחדרים שלא התאימו למבוגרים, עם חידות פשוטות יחסית, כאלה המאפשרות לקבוצה של ילדים להיכנס אל החדר ולפתור אותו גם בקבוצה של צעירים בלבד. היום, אנחנו רואים חדרים שהם מהנים מאוד למבוגרים וגם לילדים, עם יכולת להתאים את רמת הקושי של החידות על פי המשתתפים. אם אתם קבוצה מנוסה הכוללת מבוגרים וילדים – שקלו לבקש את הרמה הקשה של החדר, גם אם לילדים לבד זה אולי היה יכול להיות קצת קשה מידי.

מה חשוב לדעת על חדר הבריחה שבחרתם, לפני שתגיעו?

שוקלים יום כיף משפחתי בחדר בריחה? נהדר! הנה כמה דברים שכדאי לברר על כל חדר בריחה שנייה לפני שאתם יוצאים מהבית:

  • חשוב לבחור חדר בריחה שמתאים להרכב הקבוצה שלכם, גילאי הילדים וניסיון של חברי הקבוצה בתחום.
  • חשוב לבדוק אם חלק מהאתגרים פחות מתאימים לילדים. חידות שדורשות גובה מינימאלי של המשתתפים, חידות שידרשו הפעלת אביזרים טכניים או חידות שידרשו ידע כללי שלילדים לא סביר שיש – ידרשו את המעורבות שלכם, המבוגרים, בפתרון החידה. אם אתם פחות בעניין של "לשבור את הראש" – תוכלו בהחלט לבקש מן המפעיל, שצופה בכם ושומע אתכם כל העת, לתת הכוונה כשצריך, על מנת לשמור על הזרימה והעניין, גם של הקטנים, בחדר
  • לפעמים גם בחדרים בעלי עלילה שמתאימה מאוד לילדים, יש אלמנטים מפחידים, כמו מוזיקת רקע, אלמנט בעיצוב החדר וכדומה. לפעמים אין בעיה לבקש מהמפעיל לטפל באלמנטים האלה על מנת לאפשר לילדים הנאה רצופה מכל האלמנטים בחדר
  • אל תשכחו אתכם! אפשר להתאים את חוויית חדר הבריחה שלכם לילדים בלבד, אבל אם גם אתם מבקשים ליהנות מהחוויה, אתם לא חייבים לבחור חדר בריחה בגרסה המיועדת לילדים בלבד. קבוצה שיש בה מבוגרים וילדים ביחד – יכולה להתמודד בהנאה רבה גם עם הקשים באתגרים בכל חדר בריחה בארץ, כל זמן שהעלילה מתאימה, שהמפעיל זמין עבורכם להכוונה במידת הצורך, ושהילדים מבינים שהחוויה משותפת, ושכל אחד יקבל את ההזדמנות לבדוק פתרונות אפשריים לכל חידה, גם אם בסיוע מבוגר

איך בוחרים חדר בריחה משפחתי

החוויה המשפחתית מתעצמת בחדרי בריחה של כל המשפחה

כעת, כשאתם בדרך להציל את העולם, לברוח מספינה שטובעת או לגנוב ביחד את הציור המפורסם בעולם – זה הזמן לזכור, שחוויית חדר בריחה במסגרת משפחתית היא קצת שונה מזו בהשתתפות מבוגרים בלבד. אולי תצטרכו לגלות סבלנות, אולי יהיו חידות שתרצו מאוד לפתור בדרך אחת אבל הילדים יבקשו לנסות דרך אחרת... על מנת לחוות הרפתקה נפלאה לכל המשתתפים, זכרו שהצלחת הילדים תגרום להם – וגם לכם – סיפוק ותחושת גאווה אדירים, שאולי תצטרכו לעזור להם להגיע, לחשוב, לכוון, להציע רעיונות – ושהפתרון יתגלה, לפחות בחלק מהחידות, קצת יותר לאט. זו הזדמנות נפלאה לעודד את הילדים לחשיבה "מחוץ לקופסה", לחגוג הצלחות ביחד איתם, לשמוח קצת כמו ילדים קטנים ולחוות זמן משפחתי אמיתי ומרגש.

רשימת חדרי הבריחה המתאימים למשפחות