בלוגר אורח - חדר הבונקר, חיפה

לירן ברזילי ועוד בורח מנוסה, ברחו בהצלחה מחדר הבריחה "הבונקר" בחיפה.

חוות הדעת:
תקופת החגים זה זמן אולטימטיבי לברוח, מה-כ-ל... מאובר משפחתיות, מהאוכל המשמין ובעיקר מחיפוש תעסוקה מתמיד לילדים... אז הפעם כמעט ברחנו מהבונקר (תכף תבינו למה רק כמעט). חדר בריחה "הבונקר" ממוקם בלב ההומה של העיר חיפה, במרכז הכרמל הגדוש במקומות בילוי. באזור אין המון חניה, אך אפשר להסתדר ולמצוא חניה ללא תשלום, ואם לא יהיה בנמצא, אז יש חניון בסמוך למקום
היינו 2 שחקנים עם ניסיון של 31 ו 22 חדרים. הגענו ללובי של המקום שמהווה גם לובי של חדר האימה דיזאסטר (שהבנתי שהוא חדר אימה נטו, 20 דקות של "לשרוד את הפחד"). קיבלו אותנו המפעילים שלנו: עזרא - נתן לנו תדריך לגבי החדר, צייד אותנו באפוד מגן, ואחר כך גם היה איתנו לאורך כל המשחק. הוא סיפר לנו את סיפור הרקע לחדר- אנחנו עומדים להיכנס לבונקר תת קרקעי שדווח כי נמצאה בו פצצה גרעינית ועלינו לנטרל אותה תוך 30 דקות (כן, כן 30 דקות, לא 60...). יובל- מדריך ירי, הסביר לנו על הנשק שבו נשתמש במהלך המשחק (M-4) והסביר לנו על התחמושת (כדורים קראמיים). לאחר מכן לקח אותנו למטווח קטן על מנת שנוכל להתאמן על הירי, כמו כן הוא צייד כל אחד מאיתנו בנשק, מחסניות ומשקפי מגן.

לפני שהגענו לחדר נמנעתי מלקרוא ביקורות עליו בכדי להגיע טאבולה ראסה, בלי דעות קדומות. האמת שלא הבנתי בדיוק לאן אני מגיעה, אבל הבנתי שזה הולך להיות משהו שונה!  כשהגעתי הבנתי שמדובר בחדר ייחודי שמשלב חדר בריחה ופעילות אתגרית/אקסטרים. החדר הוא לינארי, אין צייד מפתחות, ולמען האמת גם אין כמעט חידות. את כמות החידות אפשר לספור על כף יד אחת, כך שאם אתם אסקייפרים שמכורים לחידות זה לא המקום, אך אם אתם מכורים לאדרנלין ולחוויה סוחפת, זה בדיוק המקום!  
ממליצה להגיע בהרכב של לפחות 3 אנשים, כי יש קטע בחדר שאם היינו שלושה אני בטוחה שהיינו צולחים אותו בקלות יתרה. החדר מתחיל כמובן באקשן והסתערות על המטרות, וכבר בהתחלה הרגשתי את הקושי הפיזי (ואני לא כזו פדלאה), אבל אין כמו אקשן כדי להכניס לאווירה. המפעיל שלנו היה מעולה! כל הזמן הכניס אותנו ל"ראבק" ולדריכות. המסלול משלב מגוון מכשולים שונים וזה מכניס קושי ועניין לחדר. במהלך "המסלול" עברנו בכל מיני נקודות קושי והיינו צריכים להימנע מפסילות כי ברגע שצוברים כקבוצה 8 פסילות אז המשחק מסתיים. כמובן שהצלחנו לעשות את זה בלי יותר מידי פסילות (3 סה"כ).
כאשר הגענו לנקודת הסיום לא הבנו מה אנחנו צריכים לעשות, ומכיוון שהשעון הראה שנותרו לנו 4 דקות לסיום לקחנו רמז אחד, וזה אומנם סייע לנו, אך פיזית קשה מאוד לעשות את זה כזוג (אפשרי, אך קשה בפרק הזמן הנתון) ולכן לא צלחנו את האתגר האחרון... מאכזב...

החדר כמובן לא מתאים לילדים קטנים, לא מתאים לבעלי מוגבלויות וגם הבנתי שיש הגבלת גובה. בסרטון הבא תוכלו להתרשם במדויק מהחדר, מאוד משקף:

לסיכום:
מיוזעים, מפוצצים באדרנלין ומפורקים פיזית, הרגשנו שעברנו חוויה יוצאת דופן! אומנם לא הצלחנו לנטרל את הפצצה, אבל היה מעלף! תרתי משמע 😉 אם אתם מחפשים מישהו שיציל את העולם מפני מפצצה גרעינית אל תבנו עלינו...

דירוגים:
אווירה ואפקטים - 5/5
מקוריות החידות - 2/5
זרימה - 4/5
עיצוב ותפאורה - 4/5
טכנולוגייה - 2/5
אירוח והפעלה - 5/5

אז אם אתם מחפשים חדר בריחה אקסטרימי, ייחודי ומהנה, "הבונקר" יכול להתאים לכם בדיוק, וכל שנותר לכם למהר ולהזמין מועד פנוי.