בלוג הבורחת - חדר הכימאי של חברת Escape-Zone

לירן ברזילי ועוד בורח מנוסה אחד ברחו בהצלחה מחדר הבריחה "הכימאי" של חברת Escape Zone באשקלון.

חוות הדעת: 
מי שעוקב אחרי הבלוג כבר יודע לבטח שאני כימאית ובשבילי חדר בריחה עם שם כזה הוא סוג של הבטחה.
בחמישי האחרון הגענו לחופשה בעיר אשקלון, ומבלי לתכנן החופשה הפכה לחופשת חדרי בריחה, כאשר החדר "הכימאי" היווה את יריית הפתיחה, ואני חייבת לציין שזה היה פתיח דיי מוצלח.
הגענו למקום בקלות בעזרתו האדיבה של ה"וויז" ומצאנו מיד חניה ממש קרובה למקום בכחול-לבן.
עלינו לחדר, שם קיבל את פנינו אור, אחד מבעלי החדר שהיה גם המפעיל שלנו ועשה את עבודתו בצורה מושלמת.
בזמן שהמתנו בלובי הנעים של המקום היה ממש כיף לראות כמה האנשים שעומדים מאחורי Escape Zone אוהבים חידות! על גבי הקירות פזורות להן כל מיני חידות היגיון וחידות מתמטיות שונות שפשוט כיף להעביר איתן את זמן ההמתנה.
כשהגיע הרגע נכנסנו לחדר עם כיסוי עיניים והקשבנו לכרוז שבעצם סיפר לנו את סיפור החדר- הפרופסור לכימיה שהועסק עי משרד הבטחון היה אמור להעביר לידיהם אבטיפוס של נשק הכימי, אך נחטף במפתיע מביתו. הממשלה וגופי הביטחון זקוקים בדחיפות לעזרתנו בפיצוח התעלומה ובמציאת הרעל הכימי לפני שיפול לידיים הלא נכונות...
היינו שני שחקנים עם נסיון של 42 ו 37 חדרים.
כאשר סיים הכרוז את דבריו, מיד הורדנו את כיסויי העיניים והתחלנו לחפש רמזים לפתרון החידה הראשונה... אחרי הסתכלות מהירה אך מדוקדקת בחדר הבנתי מיד מה צריך לעשות והפתעתי את עצמי שהצלחתי לפתור באופן מהיר יחסית את החידה הראשונה, זה ממש נובע מנסיון בחדרים אחרים בהם ראיתי חידות דומות אך בוורסיה שונה.
החדר הוא לינארי והוא נטו חדר חידות מענינות, מקוריות וכיפיות שממש ממש זרמו לנו. גם כשנתקענו קצת והרגשנו שאנחנו ממש לא יודעים איך להתקדם אז שאלנו את אור המפעיל שלנו איך אנחנו מבחינת זמנים, והוא הרגיע ואמר שיש לנו עוד המון זמן לחשוב ושלא צריך לקחת רמז... אז בלי לזרוק רמזים לאוויר, אלא לתת לשחקנים להתאמץ קצת ולהבין בעצמם, זה סוג ההפעלה שאני ממש אוהבת! אכן הצלחנו בעצמנו למצוא את הפתרון.
התפאורה של החדר מייצגת את התמה בצורה מאוד טובה ומייצרת את האווירה המתאימה וגם החידות עצמן עוסקות בתמה.
יש בחדר לא מעט צייד מפתחות ומנעולים, ולמרות שבדרך כלל אני מעדיפה חדרים טכנולוגים, הפעם זה ממש לא הפריע לי בגלל שהחידות היו מענינות והכל ממש ממש זרם.
החידה האחרונה של החדר הייתה ממש כייפית עבורי, הזכירה לי מאוד את מקצוע הכימיה אליו אני מאוד מחוברת, אך כמובן שלא צריך שום ידע בכימיה בכדי לפתור...רק לחשוב מחוץ לקופסה...
החדר ברמת קושי בינונית ומתאים לקבוצות של 2-6 אנשים (לפי תפיסתי 4-6 מתחילים ו 2-3 מנוסים), מתאים לילדים מגיל חטיבה לדעתי, חושבת שלא מתאים לבעלי מוגבלויות, אך יש לבדוק עם החדר לפני.
חדר זהה לחדר זה קיים גם ברחובות.
כמו כן, המתחם באשקלון כולל גם את החדר וונדר זון בו ביקרנו גם כן, והוא חדר בדרגת קושי יותר גבוהה ומתאים לדעתי לבורחים מנוסים.

לסיכום:
לאחר רמז אחד ו 49 דקות של הנאה מוחלטת, שברנו את השיא היומי של החדר, כבוד!

דירוגים:
אווירה ואפקטים - 4/5
מקוריות החידות - 4/5
זרימה - 5/5
עיצוב ותפאורה - 4/5
טכנולוגייה - 3/5
אירוח והפעלה - 5/5

אז אם אתם מחפשים חדר בריחה עם חידות מעניינות, "הכימאי" יכול להתאים לכם בדיוק, וכל שנותר לכם למהר ולהזמין מועד פנוי.