הפנים שמאחורי החדרים - בית הקווסט

לאחר ששבוע שעבר הצפנו לנהריה לרגל פתיחת חדר חדש, השבוע החלטנו להישאר בתל אביב, מעוז חדרי הבריחה בארץ, מסיבה מאוד מיוחדת: פתיחת מתחם חדרי הבריחה הגדול ביותר המונה כחמישה חדרים הפרוסים על פני 350 מ"ר של חברת בית הקווסט. ויש לנו גם הפתעה לחג - מהי? חכו לסוף 🙂

בית הקווסט1

יבגני במהלך הבנייה

מי אתה?
קשה שלא להתרשם מהאומץ הרב והשאפתנות שיש ליבגני סקלט, הבעלים של חברת בית הקווסט. הוא החל את דרכו בעולם ההייטק משם עשה תפנית של 180 מעלות לעולם התיירות בתור מורה דרך ובימים אלה הוא שוב ממציא את עצמו מחדש ופותח את בית הקווסט, אחד ממתחמי חדרי הבריחה הגדולים בתל אביב, 350 מ"ר בהם חמישה חדרי בריחה שונים הפונים לקהלי יעד מגוונים וברמות קושי שונות. בין אירוח קבוצה, לטיפול בפינישים האחרונים בחדר שאמור להיפתח בפסח, הצלחנו לתפוס את יבגני לשיחה מרתקת.

איך הגעת לעולם חדרי הבריחה?
"לפני שנה יצאתי עם כמה חברים שהכירו חדרי בריחה עוד לפני שהתופעה הגיעה לישראל", נזכר יבגני במה שהביא אותו לעולם הקסום והמסתורי הזה, "הם סיפרו לי שהולכים להיפתח מספר חדרים בארץ וזה היה נראה לי מעניין". הניסיון של יבגני בחדרי בריחה הוא בעיקר מחו"ל, "כששיחקנו בחו"ל אמרנו 'למה שלא נביא את זה לארץ?'. כשהתחלתי לבדוק התברר שאנשים בארץ מאוד מתעניינים ושזה יכול להיות עסק משפחתי מצוין", מסיים יבגני. באותה תקופה היקף התיירות בארץ ירד, מה שהותיר ליבגני מספיק זמן להיכנס לפרויקט בניית מתחם חדרי בריחה.

מתי החלטתם להפוך את זה לעסק (סיפור ההקמה)?
"את החדרים בנינו בעזרת הרבה אנשי מקצוע, ואת הסיפורים והחידות בעיקר בעזרת אשתי והילדים", מספר לנו יבגני על תהליך הבנייה של החדרים. "הייתי נוכח בבניה מא' עד ת', משעות הבוקר המוקדמות עד לשעות הקטנות של הלילה". אמנם חדרים רבים לוקחים מנהל עבודה שיפקח על הבניה אבל ליבגני דעה מוצקה בנידון: "אני מאמין שהבעלים יכולים לבצע את עמודת הפיקוח הכי טוב, וזה הסוד של סיפור ההצלחה עד כה", אומר יבגני בסיפוק.

מה אתה אוהב בעולם הזה?
"אני מגיע מענף התיירות ואוהב לעבוד עם אנשים. אני תמיד שמח שאני יכול לדבר עם אנשים חדשים, לשמוע עליהם ולספר על עצמי", משתף אותנו יבגני. "בעברי כאיש הייטק כשהחלטתי לעשות הסבה מקצועית ולצאת מהקופסא הבנתי שיש חיים חדשים ומרתקים בחוץ. הבנתי שאפשר לעבוד עם אנשים חדשים, לראות עולם, לטייל ולהנות. אז עברתי מהיטק מעולם התיירות וכעת כשהו בירדיה אני עובר לעולם חדרי הבריחה שמושך אותי ".

במה מיוחדים החדרים שלכם?
בעולם חדרי הבריחה המתפתח ניתן לסמן את מתחם בית הקווסט כסנונית ראשונה של מתחמי אירוח גדולים: " החדרים יכולים להכיל עד 30 איש במקביל ומתאימים לחברות, ימי הולדת וקבוצות גדולות", מספר לנו יבגני. "בנינו לובי גדול ומפואר עם פינת המתנה גדולה שיש בה שולחן עם משחקי חשיבה כמו שחמט, שש בש, וכמובן גם שתיה, כיבוד ונשנושים".
מתחם בית הקווסט שיבגני פתח ממוקם בתל אביב, מעוז חדרי הבריחה המונה למעלה מ-60 חדרים. כשאנו שואלים אותו על התחרות בענף נראה שהוא לא חושש: "בענף הזה אין תחרות. זה כמו סרט - אדם הגיע לסרט אחד הוא ילך לעוד סרט. לכן אני חושב שכל בעלי החדרים צריכים לתת כתף אחד לשני ולעזור אחד לשני. לגבי רמת החדרים בארץ הוא טוען: "ברוסיה הטרנד קיים כבר למעלה משנתיים ולכן הרמה שם מאוד גבוהה, בארץ עדיין לא הגענו לרמה הזאת."

סיפור מעניין הקשור לחדרי בריחה:
אמנם המתחם ממש חדש אבל כבר הספיק לארח ימי הולדת והצעות נישואים מרגשות. יבגני משתף אותנו באירוע מיוחד: "יש לנו את החדר קזינו זירו שיש בו כספת בתוך כספת (אל דאגה, אין ספוילרים). שבוע שעבר חגגו שם יום הולדת ואת המתנה שמו בתוך הכספת". מייד שאלנו בדאגה מה קורה אם מצליחים לפתוח את הכספת? ויבגני ענה בחיוך: "אל דאגה, זה לא קורה, אנחנו תמיד דואגים שהמתנה תגיע לבעליה".

תוכניות ושאיפות לעתיד:
לתת לאנשים חוויה מיוחדת ואווירה טובה ולפתוח עוד מתחמים בלוקיישנים נוספים.

אז בימים אלה, שאתם טרודים בהכנות לחג ואולי תוהים כיצד תעסיקו את הילדים בחופשה הארוכה - פותחים בבית הקווסט את החדר החמישי שלהם שמתאים לילדים ולאווירת החג, "יציאת מצרים". ליותר טוב מזה לא יכולנו לצפות.