הפנים שמאחורי החדרים - הצלצול ותעלומות דה וינצ'י

חיפה הינה אחת מהערים המובילות בכמות ואיכות חדרי הבריחה בישראל. הפעם במגרת סדרת הכתבות "הפנים שמאחורי החדרים" אנו מראיינים את הבעלים של שנים מתוך תשעת "החדרים הטובים בישראל" שהוכרזו בכנס חדרי הבריחה הראשון של ישראל: הצלצול שנבחר כחדר הבריחה המפחיד ביותר בישראל ותעלומות דה וינצ'י שנבחר כחדר הבריחה המאתגר ביותר.

מי אתם?

הפנים שמאחורי החדרים הצלצול ותעלומת דה וינצ'י הם שלושה שותפים בגילאי 24-25, חנוכה בנימינוב, קטרינה בנימינוב (כן, הם בעל ואישה), ולודה זילברמן. החדרים ממוקמים בשדרות הנשיא 104, בחיפה, ומנוהלים בזכיינות של רשת חדרי הבריחה Exit-Room.

איך הגעת לעולם חדרי הבריחה?

קטרינה החלה לעבוד כמפעילה בחדר 'רוצח סדרתי' של חברת Exit-Room, שהינו מחדרי הבריחה הראשונים בארץ. עם הזמן התקדמה לניהול הסניף וכשהרשת התפתחה קיבלה על עצמה יחד עם יתר השותפים זכיינות של שני החדרים. שאר השותפים גם עבדו ברשת כמפעילים ומנהלי סניפים.

מתי החלטת להפוך את זה לעסק?

"אני מאוד מתחבר לתחום העסקים בגלל האינטרקציה עם האנשים, הדינמיות והאתגר שעומד מאחורי פתיחת כל עסק" מספר חנוכה. "אשתי לומדת עיצוב, וכל פעם שנכנסה לחדר חדש תמיד בחנה אותו בעיין מקצועית. אחרי תקופה ארוכה של עבודה בחדרים, וניסיון של יותר מ-30 חדרים שעשינו, הבנו שאנחנו רוצים להיכנס לתחום". לדעתו של חנוכה, בשונה מעסקים אחרים בעולם חדרי הבריחה המשפט "השמיים הם הגבול" תקף. "בחנו המון רעיונות, שיחקנו בהרבה חדרים כולל בחו"ל ויום אחד אמרתי לאשתי 'בואי נקים חדר בריחה'. ככל שהתעמקנו בנושא הבנו שאנו מכירים את העסק מכל הכיוונים, גם כלקוחות, גם כמפעילים וגם  כמנהלי סניפים. החלטנו לכתוב תוכנית עסקית ובראשון לינואר 2016 ההתחלנו לבנות את החדר הראשון שלנו, הצלצול. עברנו מתל-אביב לחיפה והתחלנו בתהליך ההקמה, 15 שעות כל יום במשך 3 חודשים". למרות העבודה המאומצת חנוכה מספר שהם נהננו מכל רגע של עבודה, "עשינו הכל בשביל לבנות סיפור רקע ואווירה תואמת שאנשי באמת ירגישו בתוך סרט".

מה אתם אוהבים בעולם הזה?

"אני מאוד אוהב לבנות חוויה מציאותית ולתת לאדם להרגיש שהוא בעולם אחר. אני מאמין בלמכור חוויה, לא רק ומצר או שירות. לדעתי חדרי בריחה עושים את זה בצורה יוצאת מן הכלל. אנשים באים בשביל החוויה". חנוכה משתף אותנו בחווית חדר הבריחה הראשונה שלו ומשתף אותנו גם בטיפ לזוגיות מוצלחת, "בפעם הראשונה שעשיתי חדר עם זוגתי, כ"כ נהננו מהשיתוף פעולה והגיבוש שהחדר יצר בנינו. לדעתי אפשר להכיר את הבת זוג שלך טוב יותר בעזרת חדרים ואף לחזק את הקשר".

טיפ לשחקנים:

"אל תפחדו לנסות! חדרי בריחה זה פשוט כיף, תגיעו תמיד במצב רוח טוב ואווירה טובה, תבואו אם אנשים שאתם אוהבים, או אפילו אנשים שאתם בכלל לא מכירים, ותראו איך אתם מחזקים את הקשר בניכם. תהנו מכל רגע שלכם בחדר, המשחק אורך רק שעה אז תשתדלו להנות ממנה כמה שיותר".

חנוכה מקבל את פרס "חדר הבריחה המפחיד בישראל" בכנס חדרי הבריחה הראשון בישראל