הפנים שמאחורי החדרים - מלון גראנד קרליבך

אז כפי שאתם כבר יודעים, בארץ יש כבר למעלה מ-300 חדרי בריחה, החדרים מושקעים ומגוונים מאוד אבל הדבר הבא בעולם חדרי הבריחה הוא חדרי הפרפורמנס. יצאנו להכיר את הפנים שמאחורי החדר "מלון גראנד קרליבך", חדר הפרפורמנס הראשון והייחודי בארץ.
אז מה זה משחק פרפורמנס? הפרפורמנס הינו שילוב בין חדר בריחה ומשחק אימרסיבי - שבו אתה מקבל את התפקיד הראשי, ולכן, כל משחק הינו שונה וייחודי. בואו איתנו למסע ברחבי המלון...

מי אתם?
הפנים שמאחורי גראנד קרליבך הוטל הם שני שותפים צעירים נמרצים מתל אביב, מאשה זיצר (23) ודניאל גולדפלד (30). לצידם של מאשה ודני עוד שישה שחקנים נוספים שמהווים את צוות המלון. כרגע החדר הפעיל במלון הוא הסוויטה כאשר בהמשך יצטרפו אליה חדרים נוספים במלון. החדר מהווה שילוב בין תיאטרון אימרסיבי לחדר בריחה כך שבין אם אתם חובבי חדרי בריחה או חובבי תיאטרון, את החוויה הזאת אין לנו ספק שלא תרצו לפספס.

איך הגעתם לעולם חדרי הבריחה?
למאשה רקע כמפעילה בחדרי בריחה. "עבדתי בחדרים של Out Of The Box כמה חודשים והתעסקתי שם בעיקר בניהול רשתות חברתיות", מספרת מאשה. במהלך עבודתה חיפשה מאשה דרכי פרסום ונתקלה בחדר פרפורמנס ברוסיה. לא סתם אומרים שדברים טובים מגיעים במקרה, "במקרה הייתי אמורה לטוס לשם כשבועיים לאחר מכן אז התקשרתי לחברה שלי והיא סגרה לנו את החדר". הניצוץ נדלק כבר ברגע הראשון שמאשה נתקלה ברעיון, אך לאחר שהיא חוותה בעצמה את החוויה היא הבינה שהיא רוצה לעשות משהו דומה בארץ.
מאשה חזרה לארץ ונפגשה עם דני, שגם הוא נדלק כאשר שמע על הרעיון. "כבר באותו השבוע התחלנו לחפש מקום ולעבוד על תסריט", מספרת מאשה עם ניצוץ בעיניים. את ההשראה הם שאבו מתיארטון אימרסיבי בניו יורק, וכך נוצר השילוב בין חדר בריחה לתיאטרון.

מה אתם אוהבים בעולם הזה?
"מה שהכי מדליק אותי זה הדימיון", אומרת מאשה. העלילה, העיצוב, החידות והמוזיקה מתאחדים לעולם שלם שהיציאה ממנו תלויה אך ורק בך. חדרי הבריחה נוצרו על מנת להעניק חוויה מושלמת של ניתוק רגעי מהיומיום ולתת לשחקן הרגשה וחוויה שהוא נמצא ביקום מקביל. חדר הפרפומנס לוקח את החוויה לשלב הבא כאשר השחקן מקבל את התפקיד הראשי בסצנה. "התיאטרליות שבזה הופכת את כל הסיפור לחוויה", מסכמת מאשה.
כאשר אנו שואלים מה החלק הפחות אהוב בעולם הזה, מציינת מאשה את החלק היחיד בחדר שהוא לא חלק מהמשחק - הכניסה ועבודת המפעילים, "היה יכול להיות אדיר אם כבר מהכניסה היית נכנס לעולם הקסום", מסמכת מאשה בחיוך, ואנחנו חושבים שאין באמת משהו שהיא לא אוהבת בעולם הזה שהקסים אותה כל כך...

סיפור אישי הקשור לחדרי בריחה:
מאשה מתלבטת באיזה סיפור לשתף אותנו, נראה שיש לה לא מעט. בסופו של דבר היא בוחרת לשתף אותנו דווקא בחוויה אישית שלה כשחקנית בחדר בריחה ולא כמפעילה, "אני מניחה שהסיפור הכי מוצלח היה כשעשיתי חדר בריחה ברוסיה עם חברה", אבל מה שקרה אחר כך היה פחות נחמד, "הכל הלך אחלה עד שנתקענו. הסוללה בווקי-טוקי נגמרה, המפעילה התפטרה, ואנחנו בפנים". כנגד כל הסיכויים, הן פתרו את כל החידות ועברו שני חדרים נוספים עד היציאה. "בדיעבד גילינו ששלוש חידות פתרנו בדרכים מקוריות ביותר (כמו שלעיתים קורה) וכמובן שכולם היו מופתעים שיצאנו בחיים בכלל", מסכמת מאשה בחיוך של סיפוק.

טיפ לשחקנים:
למאשה חשוב מאוד להבהיר, "אל תצפו לחדר בריחה, אמנם יש אלמנטים שכולכם תכירו מחדרים - זה קונספט שונה לחלוטין". ועכשיו היא מתפנה לתת טיפ נוסף שקשור לשחקנים בחדר, "אתם אף פעם לא תוכלו להיות בטוחים אם הם מנסים לעזור או להפך". מה שבטוח הוא שהמטרה היא לברוח, והכי חשוב - להינות.

תוכניות ושאיפות לעתיד:
למאשה ודני יש תוכניות רבות להרחבת המלון, "אחרי הכל - מלון מכובד לא יכול להתקיים רק עם סוויטה אחת".
כמובן שאולטימטיבית - להמשיך, להתפתח, להוסיף עוד ועוד עלילות עם שחקנים שונים, דמויות שונות, סיפורים שונים ולוקיישנים מעניינים.

אז אם בא לכם להתפנק בסוויטה בלב תל אביב, להיכנס לחוויה מיוחדת במינה ויחידה בארץ, מהרו להזמין מקום, מספר המקומות מוגבל...
ואם כבר ביקרתם בסוויטה הזאת פשוט הישארו מעודכנים, יש לנו הרגשה שיבואו עוד הרבה דברים מעניינים בדרך 🙂