כל מה שרצית לדעת על חדרי בריחה ניידים

היום, כשקיימים בשוק מעל ל-300 חדרי בריחה, רבים שואלים את עצמם מה השלב הבא? האם חדרי הבריחה הם טרנד אופנתי חולף או שהם כאן כדי להישאר?
כתבת אורח של חברת Questomania, המפעילה חדרי בריחה ניידים בכל רחבי הארץ.

התשובה לשאלה הזאת יותר מורכבת מ"כן" או "לא". ללא ספק, חלק מחדרי הבריחה ייסגרו, אולי גם אם מספרם ייקטן ברור שהבילוי הזה יישאר בארץ עוד שנים רבות, אם כי אולי לא ברמת המעורבות כמו שאנו חווים עכשיו.
מעניין הוא שעל קונספט של חדרי הבריחה מתפתחים רעיונות חדשים הן לקהל פרטי והם לקהל עיסקי.

חברת קווסטומניה, שהיתה בין הראשונות בארץ שפתחו חדרי הבריחה, עלתה על רעיון חדש ובנוסף למתחם חדרי הבריחה שלה בתל אביב היא פיתחה ויצרה משחקי קווסט ניידים.

אז מה זה בכלל משחק קווסט נייד?
משחק קווסט נייד הינו משחק שמטרתו לפתור שורה של חידות ולהגיע לפתרון תעלומה. כל משחק מורכב ממעל מ- 50 חפצים שונים – ג'אדג'טים מכניים ואלקטרוניים, חפצי משחק, תפאורה.
לכל משחק ניתנת שעה אחת לפתרון שרק כתוצאה מעבודה משותפת של הצוות ניתן לפתור את התעלומה בזמן המוקצב.

מי קהל היעד של משחקי הקווסט הניידים?
בנתיים הלקוחות העיקריים של משחקי הקווסט הניידים הם ארגונים הרואים במשחקים האלה לא רק בסיס ליום גיבוש אלא גם כלי לפיתוח יכולות ארגוניות.
משחק הקווסט משקף את היכולות הבאות בארגון:
- מידת שיתוף הפעולה בין חברי הצוות
- יכולת לפעול במצבי חוסר וודאות ובזמן מוגבל
- יכולת חשיבה יצירתית
- יכולת מתן פידבק חיובי
- מובילות ויוזמה

כיצד נולד הרעיון?
"הרעיון נולד בחודש נובמבר בשנה שעברה (2015) כאשר המתחם של קווסטומניה התמלא עד 100% תפוסה. עלתה השאלה – איך להתפתח בעתיד? האם לפתוח עוד חדרים או למצוא פרוייקטים חדשים? הבאנו שאנו רוצים לצאת החוצה, להגיע אל הלקוחות עם החידות שלנו ולתפוס נישה של ימי גיבוש במשרד, לתת מענה לחברות ההדרכה ומחלקות ההדרכה בארגונים גדולים איך "לברוח" מהרצאות פרונטליות ולהשתמש בכלי משחקי לפיתוח יכולות ארגוניות. עשינו סריקה בשוק, חיפשנו והחלטנו שנשלב כמה דברים שמצאנו בעולם. "כך נולדו משחקי הקווסט הניידים" – מספר מיכאל ספרן, מנכ"ל קווסטומניה.
היום, התחום של משחקים ניידים מהווה כ- 40% מההכנסות של קווסטומניה והנתח שלו עולה כל הזמן: בנקים, חברות סלולר וחברות היי טק רבות מעדיפות את המשחקים הניידים על פני הגעה פיזית למתחמים, גם בשל גודל הקבוצות.
"לדוגמא, בשבוע הבא הוזמנו לאירוע השקה של לוגו חדש של אחד הארגונים הגדולים. הוחלט שאירוע ההשקה צריך להיות שונה ומיוחד ולכלול פעילות מעבר למצגת ודברי ההנהלה. יחד עם החברה פיתחנו קונספט בו עובדי החברה יצטרכו לפצח תעלומה של היעלמות הלוגו מהסטודיו של המעצב ולנסות לאתר אותו. סיפור המסגרת הותאם לנושא הערב כשבסופו ייחשף לראשונה הלוגו החדש של החברה".

מה נדרש בשביל המשחק?
כמעט כלום. לכל משחק של עד 10 אנשים נדרש שטח של כ- 25 מטר רבוע. לא נדרש חיבור לחשמל (הכל עובד על סוללות), אין צורך באינטרנט אלחוטי. אבל ההמלצה היא על חלל מקורה וממוזג על מנת שהפעילות תהיה נעימה ונוחה לשחקנים.

מה השלב הבא?
כבר עכשיו מושק מוצר חדש שמשלב את המשחק יחד עם סדנא של יועץ ארגוני. אירוע כזה אורך כ-3 שעות וכולל את המשחק וניתוח שלו יחד עם היועץ הארגוני, וכן סדנא שמקנה כלים לשינויים שאותם רוצה הארגון לבצע.
אחרי השוק הארגוני, המטרה הבאה של קווסטומניה היא להחדיר את המוצר גם לשוק הפרטי – ימי הולדת מגבשים, אירועים אחרים ועוד.
אתגר גדול נוסף הוא לבנות משחק לבני נוער, ועל זה ממוקדים את רוב משאבי הפיתוח של קווסטומניה בימים אלה.

בין אם אתם עובדים בארגון ונמאס לכם מימי הגיבוש הבנאליים, או שאתם מנהלים ארגון כזה בעצמכם ורוצים לתת ערך מוסף משמעותי לימי הגיבוש - חדרי בריחה ניידים הם משהו שאתם חייבים לנסות!
לפרטים והזמנות קווסטומניה טים בילדינג

One comment

נטע
נובמבר 13, 2017
אשמח לקבל הצעת מחיר עבור חדר בריחה נייד, האם מתאים גם עבור קבוצה של 20 איש?