סקירה חגיגית לכבוד יום העצמאות: חדרי הבריחה הכי ישראליים

יום העצמאות

קישטתם כבר את הבית והרכב במיטב מחרוזות הדגלים והנורות המנצנצות? כבר קניתם את כל המצרכים למנגל של יום העצמאות? מעולה! עכשיו הזמן, לבדוק איך תוכלו לבלות לפחות חלק מיום העצמאות, בחדר בריחה ישראלי שכל כולו כחול לבן.

החוויה של חדר בריחה היא חוויה אימרסיבית – במילים אחרות, חדר בריחה טוב "מעיף" אותנו למקום וזמן אחרים. אנחנו רוצים שכשהדלת ננעלת מאחורינו, נמצא את עצמנו בכפר המכשפות של לפני 800 שנים, או בהוגוורטס, או בהוליווד של תקופת היובש. קומץ מיוחד מאוד של חדרי בריחה מתוצרת כחול לבן, עושים בדיוק את זה – אבל עם קונוטציות ישראליות מובהקות – כל אחד והסיפור שלו. אז קבלו את מצעד החדרים הכי כחול לבן, הכי משלנו, שישמרו על אותה חוויה של שעה מחוץ למציאות – לצד השורשים, הפטריוטיות והארץ הקטנה שלנו, שבסוף בסוף – אנחנו גאים בה מאוד...

 

חדרי הבריחה הכי ישראליים

חוויה אותנטית בניחוח התיישבותי – להציל את שיך אבריק

בשדה יעקוב שבעמק יזרעאל, נחבא לו חדר בריחה מיוחד, מתוצרת בת המושב. חדר הבריחה מספר את סיפור ראשית ההתיישבות בשדה יעקוב, אשר בשנותיו הראשונות נקרא – שיך אבריק. הסיפור שואב אותנו לימי ראשית ההתיישבות באזור, ובמשך שעה אחת גורל היישוב תלוי בכם. הצילו את היישוב הצעיר מהתרסקות כלכלית, בחוויה ארץ ישראלית המשלבת הרפתקה ואתגר – עם היסטוריה מרתקת של היישוב הצעיר בישראל.

להזמנת החדר "להציל את שיך אברק"

בואו להיות ישראלים קשוחים ולוחמנים – מיונים למוסד

במרכז תל אביב תמצאו חדר בריחה סודי ביותר, שיאפשר לכם להגשים חלום ישן ולהפוך מלח הארץ – סוכני מוסד, לא פחות. בגירסה ג'יימס בונד-ית מסוקסת, תבדקו (נשים וגברים כאחד), אם יש לכם את מה שזה לוקח, על מנת להיות סוכני מוסד שישמרו על ארצנו הקטנטונת בטוחה ומוגנת.

החדר, אגב, הוא חדר כפול, כך שאם דווקא ביום העצמאות תכננתם אירוע "על האש" עם קבוצת חברים גדולה – תוכלו לשלב במפגש תחרות ידידותית עם החברים, ולקבוע מי היה יכול להיות מרגל ישראלי טוב יותר.

להזמנת החדר "מיונים למוסד"

הישראלי הכי מצחיק – זבל של שותף

בנימה שונה לגמרי, אנחנו עוברים לתל אביב של השנים האחרונות, וחוקרים את ההוויה התל אביבית הצעירה והגזעית עד מעצבנת לעיתים, בדירות שותפים. כשהשותף שלכם נעלם עם תשלומי השכירות, ובעלת הבית המרשעת דוחקת בכם להסדיר את התשלום בתוך שישים דקות – אין לכם ברירה אלא לצאת למסע מטורף ברחבי הדירה התל אביבית, לאיתור המחאות ה"זבל-של-שותף" שלכם.

מדובר בחדר מאתגר אבל מצחיק, שמתאים לקבוצות קטנות יחסית – שניים עד חמישה משתתפים בלבד.

להזמנת החדר "זבל של שותף"

חצי היסטוריה וחצי אגדה – סודות המלך שלמה

אם יש נושא שהוא לוט בערפל בהיסטוריה שלנו – זוהי כמובן ההתיישבות היהודית בתקופת התנ"ך, לפני 3,000 שנים או יותר. אחת הדמויות המרתקות בסיפור התנ"כי הוא המלך שלמה, החכם מכל אדם. בחדר הבריחה "סודות המלך שלמה" יש לכם בדיוק 60 דקות לפענח את הצפון הסודי של סודותיו -  אם תצליחו, תזכו להכיר את סודותיו של המלך הכי חכם (ושובב!) בהיסטוריה של העם היהודי.

להזמנת החדר "סודות המלך שלמה"

חדר בריחה שהוא בכלל לא חדר – מבצע שרונה

המלצה אחרונה לסיום – חוויית בריחה המכונה "סיטי קווסט", החולשת על כל מתחם שרונה ומאפשרת גם לקבוצות גדולות (עד 140 איש!) להשתתף בה. הסיפור של "מבצע שרונה" הוא סיפור ישראלי ממש – אתם סוכני ביון שעוקבים אחר פעילות חברה שאתם חושדים בכוונותיה. המעקב מגיע לשיא – אתם מגלים שהחברה ייצרה נשק ביולוגי שהעולם לא ראה כמותו – ואתם נדרשים לפעול מהר, איך לא, על מנת להציל את ישראל. המשחק משלב שחקנים לחוויה שמערבבת בצורה מעוררת התפעלות, בין מה שאמיתי למה שאינו אמיתי.

להזמנת משחק "מבצע שרונה"

אנחנו במפה, ואנחנו נשארים במפה!

מדינת ישראל הצעירה שלנו חוגגת יום הולדת 71, ואנחנו חוגגים ביחד איתה, 71 שנים של עשייה, של דמוקרטיה, של קבוצות וויכוחים, של ערבות הדדית, ושל פטריוטיות שכל מי שקורא מאמר זה ובעברו שירת בצבא (או מתכנן לשרת בעתיד) – יש לו ממנה. אז, קחו חבר טוב או את המשפחה, שעה לפני המנגל או המטס האווירי על חוף הים שלנו – ולכו לחקור את ההיסטוריה, התרבות, וההווי הישראלי, בחדרי הבריחה הכי ישראליים שיש – ושיהיה בהצלחה!