מה אתם יכולים לגלות על עצמכם ב-60 דקות?

לגלות על עצמכם ב-60 דקות

בילוי משפחתי ביומולדת של אבא, גיבוש סוחף של צוות העובדים, אמצעי גיוס למיפוי מועמדים בחברות הייטק גדולות ואף דייט נועז במיוחד עם ההיא מהטינדר. טרנד חדרי הבריחה שסחף את העולם הוא כבר מזמן הרבה יותר ממשחק של רמזים וחידות – מה קורה לכם ב-60 דקות שבהן אתם מנסים לחשוף רוצח סדרתי או לנטרל פצצה מתקתקת?

מרגע שהדלת נסגרת, יש לכם 60 דקות לחשוף את הרוצח הסדרתי שמטיל אימה על ניו יורק / לנטרל את הפצצה שעלולה למוטט את מגדל אייפל / להימלט מהכלא האכזרי ביותר בעולם / לגנוב את אוצר היהלומים השמור של האוליגרך / להצליח לפתור כל תעלומה מסעירה אחרת שספק אם הייתם חווים בשגרת החיים היומיומית שלכם, ואתם לא עושים את זה לבד – לרוב עם עוד 3 שותפים לפחות. זה כיף, זה מותח, זה מלחיץ ודווקא ככל שאתם נכנסים לתוך המשחק – יוצאים מכם יותר ויותר דברים אמיתיים שלא הייתם מגלים על עצמכם בשום סיטואציה מציאותית בעבודה, בחיי המשפחה, בזוגיות או בלימודים.  

יצר התחרותיות והוכחה חברתית

מכירים את הפרק בסדרה "צומת מילר" שבו ההורים המזדקנים של אדיר מזמינים זוג חברים בני גילם לחדר בריחה ל"דו קרב"? הם מפצחים את כל החידות כמו גרעינים למורת הרוח והקנאה של הזוג המתחרה. מה שהזוג השני לא יודע, זה שהם כבר עשו את חדר הבריחה הזה כמה ימים קודם לכן בחוסר הצלחה משווע, ואיש צוות הראה להם שלב אחר שלב איך הם היו אמורים לפתור. מאחורי הסיטואציה הקומית הזו עומד יסוד מרכזי של חדרי בריחה – תחרותיות. בין אם זו תחרות בין שני צוותים במקום העבודה מי העובדים שייצאו קודם, כאשר לאחר מכן יועלו פוסטים של ניצחון ברשתות החברתיות וידובר על כך עוד רבות במסדרונות החברה. או תחרות עצמית בתוך קבוצת חברים מי יוכיח לכולם שהוא הכי חכם, הכי זריז והכי פיקח. וזו גם יכולה להיות תחרות של "מקצוענים" – אלו שעשו עשרות ומאות חדרי בריחה בשביל הספורט ומנסים שוב ושוב לשבור את השיא העצמי תוך כמה דקות הם יצליחו להימלט. התחרותיות מגיעה לעיצומה בחדרי הבריחה הקשים והמאתגרים במיוחד שלעיתים מתקיימות בהן תחרויות מי ישבור את השיא של השיאים בהיחלצות מהם.
בסיטואציה של חדר בריחה תגלו עד כמה אתם תחרותיים, הישגיים ומה אתם מוכנים לעשות בשביל תחושת התגמול והאהדה בסוף.

התאמה זוגית

התאמה זוגית

יש שיגידו שזה גיקי, יש שיגידו שזה הזוי, יש שיגידו שזה מביך, יש שיגידו שזה מתכון בטוח לדייט ראשון ואחרון. אז מה? שיגידו! ב-60 דקות בתוך חדר הבריחה יש מצב שתמצאו לא רק את המפתח אל תיבת היהלומים אלא גם את המפתח אל הלב של הצד השני. זה ידוע שחוויית חדר הבריחה מעלה את האדרנלין, ואדרנלין מעלה את רמת המשיכה וההתאהבות. מעבר לכך, אם יש לכם שכל חזק, ראייה חדה, חשיבה יצירתית ואולי גם רקע מסוים בפריצת מנעולים (...), דייט כזה יאפשר לכם לשווק את עצמכם לא רע לבן או בת הזוג.
ומצד שני, ב-60 דקות תוכלו גם להגיע לתובנה מהירה ומבוססת האם יש לכם בסיס להתאמה, שיהיה לכם קשה להגיע אליה גם אחרי חודש של דייטים. בדייט בבית קפה אתם וגם הצד השני מציגים את עצמכם במילים, מילים, מילים. זה שיווקי, זה מלאכותי ומן הסתם כל אחד מנסה להציג את הצדדים המחמיאים והמרוטשים שלו. תחת סיטואציה של לחץ, מתח, חידתיות, בהלה, פחד נחשפות תכונות אופי במלוא הדרן, לצד הליכי ודפוסי פעולה ומחשבה, וכל זאת בעיקר באמצעות מעשים. ואתם הרי יודעים מה חשוב יותר מבין מילים ומעשים...  כך תוכלו לראות האם התכונות של הצד השני מוצאות חן בעיניכם, מעבר לקורות החיים שלו או שלה בצבא, בלימודים ובעבודה. ומה שהכי חשוב: תגלו כבר עכשיו, בשלב הזה, האם אתם באמת יודעים להקשיב אחד לשנייה והאם אתם מצליחים לשתף פעולה.

 

מה הצדדים החזקים שלכם?

לא במקרה ברוב חדרי הבריחה ימליצו לכם להיכנס אל החדר בהרכב של 4 אנשים לפחות. כמובן שיש חדרים ברמות קושי שונות ושאפשר לצלוח את המשימה גם אם אתם רק שניים. עם זאת, לעבודת הצוות ולדינמיקה הקבוצתית עם מספר אנשים יש חשיבות ולא רק בגלל שייקח לכם פחות זמן לסיים את החדר או פחות צורך ברמזים מהמנחה שעוקב אחר מעלליכם במצלמות. באופן טבעי, כאשר נמצאים בסיטואציה כזו, כל אחד מהמשתתפים מפגין את היכולת שחזקה בו לטובת המאמץ הקבוצתי. ייתכן ותוך כדי תגלו על עצמכם שאתם חזקים בזיהוי פרטים קטנים או בכלל בראייה רוחבית, יתכן שתגלו שאתם מאוד אסוציאטיביים בשעה שחבר אחר שלכם משלים אתכם עם חשיבה מאוד אנאליטית, ייתכן שתגלו שיש לכם יכולת הקשה לוגית, ייתכן שתגלו שאתם נלחצים ממש בקלות או שאתם בכלל מגלים אינטליגנציה רגשית גבוהה מאוד ואמפתיה כלפי מישהו אחר שנלחץ ומוצאים איך להרגיע אותו. ייתכן שתגלו שאתם המנהיגים או "מנהלי הפרויקטים" שמחלקים תפקידים לשאר המשתתפים וייתכן שיהיה לכם נוח שמישהו ייקח את המושכות ויוביל אתכם. תגלו מהם הצדדים החזקים שלכם לצד החלשים, וכיצד אנשים אחרים יכולים להשלים אתכם עם הצדדים החזקים שלהם. 60 דקות שיחסכו לכם לפחות 60 פגישות עם הפסיכולוג.

 מיפוי מועמדים חדשים

לפי מחקרים ניתן לזהות למעלה מ-150 מיומנויות שונות בתוך חדר בריחה, ועל כן, לא פלא שמקומות עבודה רבים משתמשים בהם לטובת מיפוי מועמדים חדשים או לטובת בחינת שינוי תפקידים בתוך החברה. יתרה מכך, היו מקרים שבהם עובד עבד במשך שנים באותו מקום עבודה, ובעקבות מיומנויות אליהן נחשף המעסיק לראשונה בתצפית על פועלו המשחקי, החליט לקדם אותו לתפקיד בכיר יותר...

כפי שאתם מבינים, במהלך 60 דקות שבהן אתם כביכול בורחים, בין אם מהמציאות השגרתית או בין אם פיזית מאיום שנמצא בתוך החדר עצמו, אתם למעשה רק מתחברים יותר ויותר אל עצמכם ואל החברים שלכם לסיטואציה. אז למה בעצם קוראים למשחק הזה "חדר בריחה"?