לחפש אפיקומן - ברוח חדר בריחה

השנה לובש ליל הסדר פנים מיוחדות מאוד במיוחד לאור הצורך שנכפה עלינו בצל איום הקורונה לחגוג את הלילה הזה במסגרת משפחתית מצומצמת וגרעינית, נראה כאילו נטל משמעויות רבות מאוד של החג. עדיין, אפשר להתייחס לליל הסדר כאל הזדמנות לבילוי משפחתי שונה, מיוחד ומסעיר מתמיד. ומי יודע אולי  כזה שהילדים שלכם יטרחו לספר עליו לנכדיהם בקורטוב של נוסטלגיה ופליאה. אז איך אפשר לעשות זאת? מה דעתכם על האפשרות לחפש אפיקומן  כאילו הייתם בחדר בריחה ביתי, הנה כמה עצות ורעיונות לשם כך.

תכננו את צעדיכם בקפידה
אין ספק שהאפיקומן הוא האמצעי "החכם" של הדת היהודית לדאוג לכך שהילדים ישארו ערים במהלך הסדר. אלא שבלא מעט משפחות האפיקומן מוחבא במקום מאוד ברור ומיד מתגלה רגע אחרי שהוטמן במחבואו, ואז כולם עוברים הלאה לאטרקציה הבאה, שהיא לרוב האוכל. אבל אם אתם כן רוצים להפוך את הערב שלכם למיוחד יותר, אז אפשר גם לפעול אחרת.
כך למשל תוכלו להתחיל את המשחק שלכם לחפש אפיקומן, לאחר הגשת המנה העיקרית על ידי כך שתניחו מתחת לכל צלחת רמז או חידה שפיצוחה המשותף יוביל אתכם ליעד הבא. הכי חשוב כאן הוא לשמר את אלמנט ההפתעה. זה גם הרגע לגלות לבני המשפחה שלכם שהם אכן נוטלים חלק במשחק מיוחד. ההמלצה שלנו היא שתתכוננו לדבר מראש והשתדלו להשתמש בכמות מועטה ככל האפשר של "שותפי סוד". כך יישמר אלמנט ההפתעה. בנו תוכנית ברורה, מעין תרשים זרימה שלפיו תדעו בכל שלב איזו משימה או חידה עתידה להופיע בפני שאר בני המשפחה.

לחפש אפיקומן – שימוש בחידות משפחתיות
הכינו חידות שקשורות למשפחה שלכם. התייחסו לחוויות משפחתיות, חפצים אישיים, תחביבים וגם ידע כללי של כל אחד מבני המשפחה. אתם מכירים אותם טוב ולכן תוכלו לדעת בדיוק מה לשאול. השתדלו למצוא חידות שידברו אל כל אחד מבני המשפחה שלכם, כולל גם הילדים הצעירים ביותר. ותתפלאו אבל רוב הסיכויים שהם יגלו הכי הרבה עירנות ומעורבות בנעשה. כמובן שאין צורך להתחכם מדי, המטרה היא שכולם יהנו יחד ולא להראות מי יותר חכם.
כי להצליח במשימה שלכם השתמשו בכל האמצעים שעומדים לרשותכם כמו לדוגמה החלונות בבית. תוכלו להדביק עליהם רמזים, או לכתוב עליהם בטושים מחיקים, להדביק רמזים על תריסים ולוודא שהם פתוחים כך שרק מי שיגיף אותם יוכל למצוא את הרמז וכדומה. גם התאורה בבית יכולה לסייע לכם לייצר אפקטים של מתח, וכך גם השימוש בטושים זוהרים.

לעבור בין החללים השונים בבית
דאגו לפזר את המשימות בכל רחבי הבית, במיוחד אם אתם מעוניינים לייצר עירנות אצל המשתתפים במשחק שלכם. לכן זיכרו שכדאי לגרום להם לקום מהשולחן ולחפש רמזים גם בחדרים אחרים. אפשר כמובן לשתף משפחות נוספות במשחק שלכם על ידי שימוש בעזרים דיגיטליים, כמו אפליקציות שיתוף שונות כסקייפ או זום, ולהפוך את המשחק שלכם למרתק יותר.

כמו בכל משחק בריחה, גם במקרה הזה, יש להתחשב במספר האנשים שמשתתפים במשחק. כך שאם החלטתם לשתף את המשפחה המורחבת, קחו זאת בחשבון בזמן שאתם בונים את החידות שלכם. השתדלו לגרום לילדים להשתמש בכל החושים: השמיעה, המישוש, הריח והראייה, כל אלו בהחלט יעצימו עבורם, וגם עבורכם את החוויה.
בכל מקרה חשבו מחוץ לקופסא והפכו את סדר הפסח שלכם לחוויה מיוחדת ושונה מהרגיל, ומי יודע אולי בשנה הבאה גם המשפחה המורחבת שלכם תרצה לקחת חלק במשחק שלכם לחפש אפיקומן.