עיר עם תכלית

במסגרת כתבה שפורסמה במגזין טיולים של עיתון הארץ אודות העיר חיפה ואפשרויות הבילוי בה, סקירת חדר הבריחה החיפאי הוותיק והפופולרי - קוהינור. לנוחיותכם, החלק הרלוונטי מכתבתו של שחר בן פורת.

היא מציעה חבילות בילויים אטרקטיביות לזוגות, קבוצות חברים ומשפחות עם ילדים ויש בה מבחר יחודי של מסעדות טובות, מוזיאונים וטיולים מרתקים. כל מה שצריך הוא לפנות זמן, לתכנן לאן להגיע - וליהנות מחופשה מושלמת בחיפה.haarets_kohinoor

"...אחת האפשרויות החדשות יותר לבילוי בעיר היא להיכנס לחדר בריחה. אם אתם לא יודעים מה זה חדר בריחה, אז הגיע הזמן להכיר. זהו משחק בו קבוצה של אנשים ננעלים בחדר וצריכים להימלט ממנו תוך זמן מוגבל. כדי להיחלץ מהחדר יש צורך לפתור סדרה של חידות, כאשר רוב המשימות לא מאתגרות פיזית, ודורשות בעיקר שיתוף פעולה והיגיון בריא.
לפי חיפוש באתר BookEscapeRoom.co.il, יש בחיפה תשעה חדרי בריחה. רובם במפרץ, שניים מהם באיזור הנמל ואחד בשם קוהינור, שנמצא במרומי הכרמל. בקוהינור יכולים 2-6 איש במשך שעה למצא את הקוהינור - יהלום במשקל 105 קרט, אשר התגלה ככל הנראה בהודו לפני כ-5,000 שמה ונחשב לאחד הגדולים והיקרים בעולם. בשנת 1936 שובץ היהלום בכתר המלכה אליזבת לכבוד הכתרתה, ומאז הוא נמצא בבית התכשיטים במצודת לונדון. מספר מדינות, בהן הודו ופקיסטן, רואות את עצמם הבעלים החוקיים של היהלום ודושות את החזרתו המיידית לשטחן.
כמובן שלפני יומיים נעלם היהלום ממצודת לונדון, ועל המשתתפים במשחק למצוא אותו ולהשיבו למקומו מבלי להיתפס."

לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה במגזין טיולים של עיתון הארץ (עמודים 6-7).