בלוגר אורח - הפירמידה

ניק, בן ה-14, כותב על חדר הבריחה "הפירמידה" מבית חברת ESC Rooms שמפעילה שני חדרים: הפירמידה ושיקאגו בפתח תקוה.

חוות הדעתnikushnir
במסגרת הבלוג נסענו אני ומשפחתי (שלושה אנשים) לחדר הבריחה "הפירמידה" של חברת ESC ROOMS שבפתח תקווה. לידע מקדים: בסמוך לבניין יש חניה בשפע. כבר בכניסה למתחם ניתן היה להתרשם מההשקעה ומהעיצוב הייחודיים. קיבלו אותנו מפעילים נחמדים ומיד לאחר הלגימה האחרונה מכוס הקפה התחלנו בתדרוך. התדרוך כלל כללי התנהגות רגילים אך חשובים ואת נושא וסיפור החדר. בסוף התדרוך, בעיקר בזכות התפאורה המרתקת, הרגשנו שאנחנו באמת נמצאים בפירמידה במצרים ולא בבניין בפתח תקווה. עיצוב החדר גרם לנו להתנתק לשעה מהחום ומהפקקים ולהתחיל לחשוב איך להגיע לשיקוי אלמוות בכדי למנוע מפרעה להתעורר.
החידות השונות והמקוריות שבחדר ממש גרמו לנו לחשוב מחוץ לקופסה, או במקרה שלנו, מחוץ לפירמידה. לא הייתה בחדר הזה אף חידה שחזרה על עצמה באף אחד מהחדרים שהייתי בהם לפניו. כמו כן, ניתן לראות שהושקעה בהן מחשבה רבה.
אחד הכלים להערכת אופי החידות בחדרי בריחה נקרא "ציד מפתחות", כלומר, מה אחוז החידות בחדר אשר כוללות בתוכן מנעולים ומפתחות. לא מצאנו בחדר אפילו לא מנעול אחד. דבר זה יכול להצביע על אחת העובדות החשובות ביותר- כל החידות קשורות באופן הדוק לנושא ובהחלט לוקחות חלק בעלילתו. כל חידה וחידה מכריחה אותך להיכנס לראש של היסטוריונים, ארכיאולוגים ופרעונים אמיתיים ולחשוב מה הם היו עושים במקומך.
אני ממליץ לכול הבורחים שיבקרו בחדר, לשים לב לכל דבר שנפתח או מתגלה בעקבות כול פעולה שלכם, דבר שאנחנו מעט פספסנו ובעזרתו היינו מקצרים את זמן שהותנו בסכנת חיים בין מלכודות הפירמידה. עובדה חשובה נוספת היא דרך מתן הרמזים בחדר. המפעילה שליוותה אותנו לאורך כל החוויה נתנה רמזים קטנים וטובים שעדיין השאירו מקום למחשבה. גם העיתוי של הרמזים היה מושלם- לא היה רגע שבו הרגשנו שמרעיפים עלינו רמזים כדי שנצא מהר יותר או שגרעו מאיתנו רמזים בעת הצורך.
בעיניי, בחדר הזה, ניסיון מחדרים אחרים כלל לא משחק תפקיד, שהרי החידות כאמור, מקוריות לחלוטין. קבוצה מנוסה תקבל חוויה מספקת בדיוק כמו קבוצה של מתחילים.
"הפירמידה" הוא חדר שלפי דעתי, מתאים לקבוצות של שלושה עד חמישה אנשים. החדר מרווח כך שיש מספיק מקום לכולם ,מספר החידות רב ולכול חבר קבוצה תהיה תעסוקה. גם זוג שרוצה לאתגר את עצמו בחדר שונה וקשה בוודאי שלא יתאכזב. מבחינת תווך הגילאים, אני סבור שילדים מגיל 13-14 יוכלו בהחלט ליהנות ולקחת חלק פעיל. בנוסף, מבחינת מחיר (הזול יותר ביחס לחדרים אחרים), משתלם יותר להגיע בקבוצות גדולות של ארבעה או חמישה אנשים.

לסיכום
חדר מומלץ ביותר המתאים לכל ההרכבים - מנוסים ומתחילים כאחד. חידות מגוונות ומקוריות, תפאורה יוצאת מן הכלל ומפעילים מצוינים. מאחל בהצלחה לכול מי שיחליט להתנסות בחוויה המדהימה הזאת ולהציל את העולם מפרעה שהחליט לפתע להנחית עלינו את מכת מצרים האחת עשרה...