הפנים שמאחורי החדרים - משפחת שביט

שבוע שעבר הכרנו את הפנים שמאחורי אקזיט רום, השבוע - כתבה שניה בסדרה, על הפנים שמאחורי חדר הבריחה הראשון ברעננה. חשבתם שחדרי בריחה הם עסק כלכלי שמיועד לגיקים בלבד? חכו שתפגשו את משפחת שביט, בעלי החדר "הבקתה ביער" מרעננה. ראיון לא שגרתי עם הרבה ערכים, אהבה ומשפחתיות.

מי אתם?
 יוחנן ושרית שביט וששת הילדים, דתיים, מרעננה. יוחנן מגיע מעולם הנדל"ן ושרית מעולם ההוראה. הם מגדירים את עצמם כ"אנשים יצירתיים בעלי עבודות שגרתיות".

רקע כללי על החברה:
.חדר הבריחה "הבקתה ביער", נפתח בדצמבר 2015, והוא חדר הבריחה הראשון ברעננה המקום שומר שבת ומותאם לאנשים דתיים ומשפחות. אווירת המשפחתיות מאפיינת את המקום בכל הרבדים ובפרט כשכל ששת הילדים של הזוג לוקחים חלק בהפעלת החדר.

איך נחשפתם לעולם חדרי הבריחה לראשונה?
"היינו בחדר קווסט בחו"ל וממש התלהבנו. אהבנו את צורת הבילוי הזאת שחסרה בארץ.  חדרי בריחה מספקים חווית בילוי שונה, איכותית, מעוררת מחשבה, מגבשת, כזו שמוציאה מאנשים דברים טובים. זו פעילות שמתאימה לטווח גילאים רחב, כשכל אחד יכול לתרום להצלחת הפעילות ולכן מתאימה מאוד לחברים וגם למשפחות. כמה אפשר לצאת לבילוי משותף במסעדה, באולינג או טיול. כאמא אני חושבת שחדרי בריחה נותנים מענה לבילוי פנאי חדש למשפחות בכלל ומשפחות דתיות בפרט". על תחילת הדרך היא מספרת, "כשהחלטנו לפתוח את החדר, לא ידענו שכבר ישנם חדרים כאלו בארץ, ושזה טרנד. לימים הבנו שאנחנו חלק ממשהו גדול ששוטף את הארץ"..

מה מיוחד בחדר שלכם?
"החדר שלנו הוא חדר רטרו", אומרת שרית ומנסה להסביר, "אנשים יודעים ללחוץ, לחבר, לפרק אבל כשהם נתקלים בחפצים שהיו בכל בית לפני 15 שנה, פתאום אין להם מושג מה לעשות. זה בדיוק מה שאנחנו עושים בחדר שלנו, אנחנו מחזירים לחיים חפצים שנראים פשוטים, ועושים איתם דברים מדהימים". מוסיפה ואומרת, "החידות אצלנו מבוססות בעיקר על היגיון וכל ההוראות מתורגמות לעברית, אנגלית, צרפתית, רוסית  וספרדית לפי הצורך".

מה אתם אוהבים בעולם הזה?
המוטו שליווה אותנו בכל תהליך ההקמה היה לספק את הבילוי ולראות את האנשים נהנים". היא מדגימה: "כמעט בכל קבוצה שמצליחה לעבור שלב קשה יש את השלב של ה-'יש הצלחנו!'. זה ממש מרגש לשמוע ולראות את זה כל פעם מחדש. אין דבר מדהים יותר מלעבוד בעבודה שעושה טוב לאנשים".

מה דעתכם על התחרות בשוק?
"זו לא תחרות. אנחנו בשלב של פתיחת שוק חדש. ככל שיהיו יותר חדרים, יותר אנשים יחשפו לצורת הבילוי הזו ויותר אנשים יבואו לחדרים, לא רק המשוגעים לדבר. חוץ מזה לכל חדר אפשר להגיע רק פעם אחת, כל שחשוב שיהיו עוד חדרים". היא מספקת השוואה מעניינת, "פעם היו מתפלאים מדוע פותחים כל כך הרבה חנויות ברחוב הנעליים בתל אביב. הסיבה פשוטה, כל מי שמגיע לשם יודע שבטוח הוא ימצא מה שהוא רוצה מתוך המבחר הגדול".

טיפ לשחקנים:
כשאתם הולכים לחדר בריחה לכו במטרה להינות ותתנתקו מהעולם שבחוץ.