הפנים שמאחורי החדרים - GameOn

"רו"ח, עו"ד ויזם ישבו במטוס, ומה יצא? חדר בריחה" - אם זה נשמע לכם כמו התחלה של בדיחה, חכו שתשמעו את סיפור ההקמה של חברת גיים-און.
הפעם לכבוד בוא האביב, הדרמנו עד באר-שבע, ולא רק כדי להנות מהפריחה אלא בעיקר כדי לשוחח עם שני היזמים האנרגטיים שמאחורי אחד מחדרי הבריחה המוצלחים בבאר שבע, "מצרים העתיקה" מבית GameOn.

מי אתם?
הפנים שמאחורי החדר הינן איתי רענן, בן 27 בוגר כלכלה ומנהל עסקים, וניר נגר בן 27 סטודנט לתעשייה וניהול. שניהם במקור מנתניה ושניהם למדו באוניברסיטת בבאר שבע. את חברת גיים און הם פתחו לפני כחודשיים (פברואר 2016), הם התחילו עם החדר "מצרים העתיקה", ובשבועות הקרובים מתעתדים לפתוח חדר נוסף.

איך הגעתם לעולם חדרי הבריחה?
"בקיץ שעבר עשינו את האסקייפ רום הראשון בתל אביב והבנו את הפוטנציאל שיש בפתיחת חדר כזה בבאר שבע", מסביר לנו איתי ברהיטות. "יש בבאר שבע רעב גדול לבילויים חדשים, בעיקר בקרב אוכלוסיית הסטודנטים. אחרי שלוש שנים שלמדנו פה ונחשפנו להיצע המוגבל של בילויים, שכולל מסעדות פאבים ובתי קולנוע, הבנו שיש פה פוטנציאל לבילוי חדש ומיוחד עם פוטנציאל עסקי".
לתל-אביבים שביננו רק נספר שבאר-שבע היא מטרופולין המונה כרבע מיליון תושבים. אוניברסיטת באר שבע המונה כ-20,000 סטודנטים ועיר הבה"דים מספקים חיזוק נוסף ומיוחד לעיר. "אם נצליח להגיע אפילו לחלק קטן מכל התושבים כאן אנחנו מסודרים", מציין איתי. את החדר הראשון שלהם בחברה GameOn, הם פתחו בסמוך לאזור המגורים של הסטודנטים בעיר מתוך מחשבה שהם יהוו נתח משמעותי מהלקוחות. "הלקוחות שלנו הם ממש מיקס. בהתחלה חשבנו שיגיעו הרבה סטודנטים אבל בפועל מגיעים כל סוגי האוכלוסיות, החל מעסקים, תנועות נוער, ולחיילים וקצינים מהצבא", אומר איתי, "זה מפתיע כי ממש לא ציפינו לזה".

מתי החלטתם להפוך את זה לעסק (סיפור ההקמה)?
"שבוע אחרי האסקייפ רום הראשון שלנו יצאנו לטיול גלישה בסרי-לנקה וכבר במטוס ישבנו על תוכנית עסקית. היו במטוס עו"ד ורו"ח שאיתם התייעצנו, ברגע שחזרנו לארץ גייסנו כסף ונתנו גז".
הקושי העיקרי לפי דבריהם היה למצוא מקום, "לשמחתנו ברגע שמצאנו את המקום האידיאלי עבורנו הבנו שאנחנו הולכים על זה ". חופשת הסמסטר וסיום הלימודים הותירו להם פנאי להתעסק בהקמת החדר, ולפני כחודשיים הם פתחו את החדר הראשון של החברה שלהם GameON שנקרא "מצריים העתיקה".

מה אתה אוהב בעולם הזה?
"אני אדם חברתי ואוהב לעשות דברים בחברה", מעיד על עצמו איתי, "מן הסתם, כשמגיעים לחדר האתגר צריך להיות מחשבתי, אבל כשדברים נעשים בשיתוף פעולה אז ההנאה גדולה יותר". זה היה קו החשיבה שליווה אותם בבניית החדר, "היה חשוב לנו שיהיו אלמנטים שצריך לעשות יחד, זה מגבש ומאחד והופך את כל השהייה לחווייתית יותר".
"כשאנחנו חשבנו על הרעיון לא היה בבאר שבע אף חדר, בתל אביב כבר היו למעלה מארבעים חדרים אבל חשבנו שנהיה חלוצים בבאר שבע", משתף אותנו איתי. אולם, חודש לפני פתיחת החדר "מצרים העתיקה", נפתח בבאר שבע חדר אחר שתפס את הבכורה. כשאנחנו שואלים אותו אם לא נצבט להם הלב כשפיספסו את הבכורה איתי חולק אתנו את השקפת עולמו: "נכון שלרגע אתה מרגיש צביטה. אבל אז אתה מבין שזה טוב שהוא שם ואני גם מעדיף שיהיה מוצלח. אם יגיעו אליו לקוחות ויהנו, הם ירצו עוד מהחוויה הזאת ויבואו אלי". הוא מסכם: "אנחנו אולי מתחרים אבל גם עובדים בסוג של שיתוף פעולה".

סיפור אישי הקשור לחדרי בריחה:
אנחנו נמצאים במרכז הנגב שהוא לא ברור מבחינה אדריכלית ולפעמים יש קושי להגיע אליו. "באחד הפעמים התקשר זוג שהסתבך במציאת המיקום אז יצאנו לקבל אותם. ראינו זוג שעולה במדרגות ממול וסימנו להם לבוא, הם נכנסו לחדר והתיישבו. ואז האישה שאלה: 'זה הלובי?' ענינו לה שכן ונסביר לה הכל בפנים. האישה הסתכלה עלינו במבט מוזר אבל הם נכנסו. הסברנו להם על חדרי בריחה, נתנו להם תדריך כללי, והכנו אותם לכניסה לחדר כמקובל אצלנו – עם עיניים מכוסות. אך זה קפצה האישה ואמרה 'נראה לי שיש פה בלבול, אנחנו בכלל הגענו לראות דירה'. פאדיחה...". ולנו נותר רק להסכים איתו.

טיפ לשחקנים:
נראה שהמוטיב העיקרי אצל איתי וניר הוא העבודה בצוות, זה מה ששאב אותם לעולם חדרי הבריחה וזה גם הטיפ שהם רוצים להעביר לשחקנים: "בכל חדר בריחה כשעובדים בצוות, כל אחד שמוצא משהו צריך לומר מה הוא מצא. יש אנשים שמוצאים דברים ולא מספרים על כך וזה עלול לגרום לשחקן אחר להיתקע". איתי מבקש להדגיש נקודה נוספת: "צריך לדעת עם מי לבוא, לפעמים מגיעה קבוצת אנשים שאחד מהם מוביל ומאוד דומיננטי ובטוח במה שהוא עושה, ואם הוא טועה כולם טועים איתו ואין דרך חזרה", מסיים איתי.

מטרות ושאיפות לעתיד:
"לפתוח את החדר השני בבאר שבע". וכשאנו שואלים מה עם עיר הולדתם, נתניה? "השאיפה זה לחזור למרכז, אבל נתניה לא מעניינת מבחינה עסקית. אם היית נותן לי לבחור בין נתניה לבאר שבע, אני עדיין הייתי בוחר לפתוח בבאר שבע".