הקבוצה הקבועה שלכם לחדרי בריחה

הקבוצה הקבועה שלכם לחדרי בריחה

חדר בריחה הוא תחביב שאי אפשר ליהנות ממנו לבד. אתם יכולים לצאת לסרט בעצמכם, לשבת לכוס בירה עם עצמכם ואפילו לנסוע לנופש בחו"ל לבד – אבל לא תוכלו לשחק בחדר בריחה בעצמכם, ולא בכדי – חדר בריחה, בין שאר המתנות והתועלות שלו, הוא חוויה נהדרת בקבוצה. בחדרי בריחה בכל העולם תגלו שהמשחק מעודד תקשורת ופתרון משותף של חידות, יש חידות שטכנית אי אפשר לפתור כשגודל הקבוצה אינו מתאים – ותמיד כיף שיש מישהו להתחבא מאחוריו כשחשוף מידי או כשהמתח גובר...

אם אתם אסקייפרים מנוסים, בוודאי כבר השתתפתם בחדרי בריחה כחלק מקבוצות מכל מיני סוגים והרכבים – בואו נדבר על זה קצת. מהי הקבוצה המושלמת למשחק בחדר בריחה?

 

מחאת הזוגות והנושא הכלכלי

גודל הקבוצה שלכם לחדרי הבריחה משפיע על עלות התחביב עבורכם – ואם אתם נהנים לשחק בחדרי בריחה לעיתים קרובות, ישתלם לכם יותר לשחק בקבוצה גדולה, בה התשלום עבור כל שחקן הוא מופחת. התשלום למשחק בחדר בריחה נעשה לפי משתתף, כאשר במרבית חדרי הבריחה בארץ המחיר למשתתף יורד ככל שהקבוצה גדולה יותר. כך, אם כל משתתף משלם 130 ₪ למשחק בזוג – הוא יוכל לשלם 100 ₪ או אף פחות, במשחקים בקבוצה של ארבעה שחקנים ומעלה. בנוסף, קבוצות של משפחות (כשבדרך כלל כל התשלום עבור כל חברי הקבוצה מתבצע מחשבון בנק אחד ☺) זוכות בחדרי בריחה ידידותיים לילדים, לתשלום מופחת עבור חלק מהשחקנים (הצעירים יותר), על מנת להקל על סך התשלום.

לפני כשנה בישראל, האסקייפרים המעורבים בוודאי זוכרים את "מחאת הזוגות", שעלתה בעקבות סירובם של חדרי בריחה לארח קבוצות של פחות משלושה שחקנים. מרבית המנהלים של חדרי הבריחה טענו שההנאה מחדר הבריחה היא פחותה בזוג, או אף שישנן חידות מורכבות ששניים פשוט לא יכולים לפתור – אבל אסקייפרים רבים חשבו אז שהמניעים לסירוב מנהלי חדרי הבריחה לארח זוגות בחדר הבריחה שלהם – הוא בעיקר כלכלי. זמני המשחק של זוגות הם בדרך כלל ארוכים יותר (ולו מהסיבה הפשוטה שיש פחות ידיים פותרות ומוחות חושבים בקבוצה), ולעומת זאת, העלות הכוללת של המשחק נמוכה יותר. בתחום חדרי הבריחה, בו העלויות להקמה ולאחזקה הן גבוהות, חדרי בריחה מסויימים החליטו שאין זה כלכלי עבורם לארח זוגות – והעדיפו לשמור את משבצות האירוח פנויות לקבוצות גדולות יותר.

האם המשחק בזוג הוא פחות מהנה? כנראה שזה עניין של העדפה. תשמעו הרבה אסקייפרים שהקבוצה האהובה עליהם עבור משחק בחדר בריחה – היא בן או בת הזוג, חבר או חברה קרובה, במשחק אינטימי בשניים.

הבילוי החברתי בחדר הבריחה

ככל שהקבוצה גדולה יותר

הבילוי החברתי בזוג או בקבוצה של שלושה, ארבעה, חמישה, או אף שישה – הוא עניין של העדפה ומאפיינים אישיים. עם זאת, נוכל לומר כי גודל אופטימאלי של קבוצה למשחק בחדר בריחה הוא כנראה בסביבות הארבעה משתתפים, פחות או יותר. חשוב לומר כי בקבוצות גדולות יותר, תמיד יש את מי שהולך לאיבוד במשחק, מפספס את הרמזים הכי חשובים ולא מצליח לעקוב אחרי הסיפור.

זה אולי המקום להזכיר, כי כשאתם מחפשים חדר בריחה לקבוצה גדולה – ואפילו גדולה ממש (נגיד של 20 שחקנים) – שווה לבדוק את האפשרות למשחק בשני חדרים מקבילים, בשביל הכיף או אפילו בפורמט תחרותי, כשהקבוצה שמצליחה לצאת ראשונה היא הזוכה. בארץ תמצאו שפע של חדרים מקבילים שיאפשרו תחרות מהנה כזו – למשל, חדר הבריחה "הגיבורים" בנתניה, המתאים גם לנוער; חדר הבריחה "הישרדות אקסטרים" בראשון לציון; חדר הבריחה "טמפל ראן" בחיפה, ועוד עשרות.

 

קבוצות שונות, חוויה שונה

חדר בריחה מספק חוויה של אתגר, מתח וסקרנות, מחזק את הקשר והתקשורת בין חברי הקבוצה, מפעיל את תהליכי המחשבה ומחייב "יציאה מהקופסה" ועוד – והחוויה היא בהחלט שונה עבור קבוצות שונות. לדוגמה, זוג שמשתתף בחדר בריחה חווה חוויה אינטימית ופותר ביחד ת כל החידות בחדר (בדרך כלל), ולעומת זאת משפחה עם ילדים קטנים חווה את חדר הבריחה באופן ניכר דרך עיני הילדים. קבוצת נערים תפעל בחדר בריחה באופן שונה בתכלית ביחס לקבוצת מבוגרים, בזוגות של חברים או כפעילות משותפת מטעם המשרד, וכדומה. תצורת הקבוצה, המשתתפים, והקשר שלכם איתם – ישפיעו דרמאטית על החוויה האישית שלכם בחדר הבריחה, ועשויים לקבוע, עד כמה תיהנו מהמשחק.

 

אז, מה היא הקבוצה המושלמת לחדר בריחה?

בסופו של יום, בכל חדר בריחה בארץ תמצאו משבצות משחק שהוזמנו על ידי קבוצות שונות, בהרכב אחר ובמאפיינים שונים. קשה לאפיין את הקבוצה המושלמת למשחק בחדרי בריחה, אבל נוכל לומר בוודאות, כי ככל שחברי הקבוצה הם חברים קרובים ואוהבים יותר – וככל שהקבוצה, בהרכבה הקבוע, היא בעלת ניסיון רב יותר בחדרי בריחה – כך ההנאה שלכם מן המשחק בקבוצה צפוי להיות רב יותר. כשאתם כבר מכירים אחד את השני, יודעים אילו חידות מתאימות לאיזה שחקן בקבוצה, מיידעים אחד את השני על מה שמצאתם במהלך המשחק בחדר, ופועלים בהרמוניה מתוך ניסיון ואהבה – חוויית המשחק בכל חדר בריחה הופכת להרפתקה אמיתית, מחברת, מרתקת, זורמת וכיפית במיוחד.