חדר בריחה בזום – טרנד שיכול להישאר כאן

חדרי ברחלה בזום

לא מעט לקוחות שנהנו מאוד מחדרי הבריחה לפני משבר הקורונה מוצאים את עצמם ללא אפשרות לשחק בחדר בריחה בימים אלו. אז עד שממתינים ל"יום שאחרי" הקרונה, הנה טרנד חדש שנחשפנו אליו לאחרונה והוא של משחק בחדר בריחה באמצעות הזום. אם תהיתם איך זה עובד, עד כמה זה כיף והאם זה טרנד רגעי או שמא אנחנו עתידים לקבל כאן שירות עתידי נוסף של חדרי הבריחה הנה כל התשובות לפניכם.

חדר בריחה בזום – איך זה עובד?
קובעים מפגש בזום עם מפעיל חדר הבריחה. הוא לובש על גופו מצלמה (מצלמת טלפון או מצלמת גו פרו) והוא למעשה הופך לשחקן בחדר כאשר אתם מפעילים אותו כדי לפתור את החדר הבריחה. במקרים מסויימים תינתן לכם שליטה על מצלמה נוספת שתאפשר לכם לראות מה קורה בחדר מעבר למה שהמצלמת גוף מראה לכם. אז תוכלו לכוון את המפעיל בהתאם. בסופו של דבר זהו פתרון מעולה שמאפשר לשחק בחדר הבריחה באופן מיידי מהבית דרך מפגש הוידאו. אפשר לשתף חברים נוספים, שלאו נמצאים איתכם בבית או אפילו כאלו שנמצאים באיזור אחר בעולם.

קייימנו ראיון טלפוני עם פלג שמפעיל חדר בריחה בזום, והנה כמה תובנות שהפקנו מהשיחה איתו.

ש:"הבנתי שאתה מתפעל את חדר הבריחה בזום. ממי קיבלת את הרעיון לעשות את זה, ואיך זה עובד?"

"ראיתי שעושים את זה הרבה בחו"ל, והחלטתי לנסות", הוא מסביר. "המצלמה מונחת על חזה המפעיל והוא מעביר את הכל לשחקנים", הוא ממשיך ומתאר את מה שהוא עושה במהלך המפגש בזום:"תוך כדי שאני מתחיל להכנס לחדר הם מדריכים אותי מה לעשות. אני משחק את "אינספקטור לסטר", החדר עצמו עוסק בשרלוק הולמס והוא מגניב ברמות. הזום אומנם מוריד מעט מהחוויה אבל עדיין זה הכי קרוב לדבר האמיתי. אי אפשר אולי להחליף את חדר הבריחה האמיתי אבל זה הכי קרוב. והוא גם נותן אפקט מאוד מיוחד למה שאנחנו עושים. מעין משחק בלייב דרך המחשב שזה קונספט מיוחד מאוד. אני נהנה להפעיל את המשחק, זו חוויה גם בשבילי, וכמובן שככה יש לי יותר אינטראקציה עם הלקוחות שקודם לכן בקונטרול היתה פחותה".

ש:"מה הכלים שבהם אתה משתמש מבחינת עזרים?"

"החדר עצמו מעולה אבל היינו צריכים להתאים אותו מבחינת התאורה כי יש דברים שלא עוברים במסך כמו במציאות. בדרך כלל אנחנו משתמשים באפליקציית זום כדי לחבר את הלקוחות".

ש: "האם אתה משתמש בתוכנות נוספות או בחומרה מיוחדת, ומה נדרש מהצד של הלקוח לעשות?"

"רק להתחבר לזום".

ש: "כמה זה עולה ומה המקסימום משתתפים?"

כל מפגש הוא בין 50 ל- 35 ש"ח למשתתף, כאשר הכוונה במשתתף היא לדוגמה שעבור משפחה של חמישה מדובר למעשה בחמישה משתתפים. כמובן שככל שמספר השחקנים גדל כך קטן המחיר למשתתף. עד כה שיחקו את המשחק תשעה משתתפים לכל היותר במפגש אחד.

ש: "האם אתה עובד רק בעיברית?"

"לא יש לי אפשרות גם לעשות את החדר באנגלית בהתאמה מלאה". ואם תהיתם אז כן יש לו לקוחות שמשחקים מחו"ל באמצעות הזום, ואפילו לא מעט. "שיחקו אצלי ישראלים שגרים בחו"ל", הוא מציין בגאווה.

"אחד היתרונות שאנשים מגיעים מכל מקום ופחות קשה להם להגיע. כמו אנשים מקרית שמונה. שלא יגיעו לראשון לציון. וגם המחיר הוא בהחלט טוב לקהל הרחוק". לדבריו יש סיכוי סביר שאנשים אלו לא היו מגיעים לשחק בחדר הבריחה הזה שלא באמצעות הזום שהופך אותו להרבה יותר נגיש להם.

ש:"עצה לסיום?"

"צריך להמציא את עצמך מחדש במצב החדש שנוצר. זה נראה לי משהו שאפשר לעשות אותו גם לאחרי הקורונה. חבר'ה מבלים ביחד יושבים בבית ורוצים לשחק במשהו אבל אין להם בדיוק חשק לצאת אז הם מתחברים לחדר בריחה בזום. התחלה של משהו מיוחד ומגניב".

נראה אם-כן שמדובר בטרנד חדש שככל הנראה עתיד לתפוס גם בימים שלאחר הקורונה.

למבחר חדרי בריחה בזום לחץ כאן 

לרשותכם גם מגוון פעילות בריחה נוספות הרלוונטיות בימי הקורונה.