מאמי הסתבכתי עם עבריינים: חדר בריחה DIY מתנת יומולדת

מאור החליט להשקיע ליום הולדת של החברה שוהם והפתיע אותה עם חדר בריחה שבנה עבורה בעצמו, בבית. בעלות מינימלית וביצירתיות מדהימה, הוא בנה עולם של חידות מורכבות ותעתועים ויזואליים. שוהם עבדה קשה, אבל פתרה הכל בשעה. השאלה היא מה יעשה ליום הולדת הבא שלה? מאור משתף אותנו בתהליך ובחדר שבנה

איך הגעת לרעיון של לבנות חדר בריחה?
בימי הולדת הקודמים של החברה שלי מזה שנתיים וחצי, שוהם, לא השקעתי יותר מדי, כי ביום הולדת הראשון רק התחלנו לצאת וביום הולדת השני היינו במקסיקו. הפעם החלטתי שאני משקיע במתנה ליום ההולדת שלה, ובגלל שאני אדם מאוד יצירתי והיינו יחד כבר בחדרי בריחה יחד והבנתי את צורת החשיבה הכללית, החלטתי שאני רוצה לנסות להרים פרויקט מושקע שכזה – עבורה (וגם עבורי).

מאיפה התחלת?
התחלתי בחיפוש באינטרנט של רעיונות לחידות ולקונספט לחדר. האמת היא שלא מצאתי יותר מדי, גם בארץ וגם בחו"ל. מצאתי פה ושם כמה רעיונות ומקורות להשראה בפורומים, וגם חברה שנותנת שירותים של בניית חדר בריחה בכל לוקיישן שתרצו, מה שלא היה רלוונטי עבורי. כך שאחרי החיפוש נשארתי עם הצורך לחשוב על הרוב לבד, וזה בדיוק מה שעשיתי. התחלתי לחשוב על רעיונות לחידות וככל שעשיתי את זה, עלו לי עוד ועוד רעיונות, ודרך החידות הרכבתי את הקונספט הכללי של החדר.

ספר לנו על החדר והחוויה
כששוהם הגיעה לבית וצלצלה בפעמון, פתחתי את הדלת ואמרתי לה ששיחקתי פוקר עם עבריינים והסתבכתי קצת, שהם בבית ולא נותנים לי ללכת. היא חייכה ואני חייכתי, כך שלשנינו היה ברור מה קורה כאן. נתתי לה סטיקלייט שצריך להפעיל אותו, ווקי טוקי, ואת כללי המשחק, והיא נכנסה לבית החשוך, בו היתה צריכה להפעיל את הסטיקלייט כדי לראות. בחוקי המשחק כתבתי לה את הסיפור, שיש לה 60 דקות למצוא איך לצאת מהחדר, שהיא יכולה לבקש עזרה באמצעות הווקי-טוקי אם היא צריכה, ושכל מה שיש עליו מדבקה אדומה הוא לא חלק מהמשחק.
המפתח ליציאה מהחדר (שהיה המתחם של סלון הבית וחלק מהמטבח) הוא בעזרת מפתח הזהב, שנמצא בתיבת מוזהבת נעולה במנעול 3 ספרות, להן קראתי ספרות הזהב. בחדר היו 3 תיבות נוספות, כל אחת בצבע שונה. בכל תוך אחת מהתיבות היתה ספרה אחת מתוך שלוש הספרות שפותחות את תיבת הזהב.

אתה יכול לשתף אותנו בחידה לדוגמא?
על השידה בסלון היו מונחות תמונות שלנו מהשנתיים וחצי האחרונות. מאחורי כל תמונה היתה ספרה בצבע אדום (הוא הצבע של אחת משלוש התיבות הצבעוניות), ובין התמונות היתה מצלמה דיגיטלית. שוהם ניסתה להפעיל את המצלמה, אבל לא היתה בה סוללה. אחרי שהיא מצאה את הסוללה על ידי פתרון חידה אחרת בחדר והכניסה את הסוללה למצלמה, היא הגיעה לזה שיש במצלמה סרטון שלי מסתכל על התמונות שלנו יחד, אומר "איזה תמונות יפות. מעניין איזו תמונה שלנו היא הראשונה שצולמה?". היא בחרה מבין התמונות שמונחות על השידה את הראשונה שלנו שצולמה, והספרה שהיתה רשומה מאחורי התמונה היא הספרה הראשונה מבין השלוש שפתחו את התיבה האדומה.

איך היתה החוויה?
מדהימה! גם היה תענוג אדיר לחשוב על כל החידות, לחבר את הכל, ולהרכיב סביב זה סיפור. מבין הדברים שכן מצאתי באינטרנט, הצלחתי לשלב תעתועים ודברים מגניבים שהיו פשוטים וזולים לביצוע, כמו שימוש בחומץ כדי להראות כיתוב על מראה רק כשיש על המראה באדים.
בנוסף, החידות היו די מורכבות, ועדיין שוהם פתרה אותן (עם קצת עזרה דרך הווקי טוקי) בפחות משעה, שזה מאוד מרשים. ישבתי מחוץ לחדר והסתכלתי עליה פותרת הכל דרך ה WEB CAM, וזו היתה תחושה מדהימה.
גם לעצב את החדר היה כיף – שמתי במקום שולחן האוכל שולחן פוקר, עם ז'יטונים ואקדח (לא אמיתי, כמובן). זה היה כמו לעשות סט של סרט.

מאיפה השגת את האביזרים וכמה עלה?
האמת שחדר הבריחה לא עלה לי יותר מדי, כי את רוב הדברים היה לי. את מה שהיה חסר לי קניתי בחנויות מקומיות. התיבות היו אולי ההוצאה הכי גדולה. אני חושב שסך הכל החדר עלה 200-300 ₪.

אז פעם הבאה שאתם חושבים על מתנה יצירתית, חווייתית ומעניינת ליום ההולדת של בן / בת הזוג כדאי שגם אתם תשקלו להכין חדר בריחה ביתי. כמו שראיתם, זאת לא חייבת להיות הרפתקה יקרה, אבל זאת ללא ספק תהיה הרפתקה מיוחדת שתזכרו לעוד המון המון שנים....ומאור מסכים בשמחה שתשאבו השראה מהחידות היצירתיות שהוא הכין. בהצלחה, ומזל טוב!!!

5 comments

המגיב
ספטמבר 21, 2017
וואאאווו!!! נראה מרשים ביותר, מושקע ויצירתי. כל הכבוד לבחור שעשה דבר כזה לחברה שלו, ללא ספק היא חייבת לו בענק.
דני צ
ספטמבר 21, 2017
ואוו איזה רעיון מעולה! לא חשבתי שאפשר לבנות לבד חדר בריחה שאפו!
אחמד ר
ספטמבר 21, 2017
חבל על הזמן זה!!! הולך לעשות כזה לכל החברה בכפר -> תוכל ליצור איתי בבקשה קשר במייל ?
הבורח המתמיד
ספטמבר 21, 2017
כל הכבוד על ההשקעה מקור להשראה בן אדם גאון !
רעות
מרץ 15, 2020
אני אשמח אם אפשר שתחזור אלי במייל, אשמח לדעת על הרעיונות של המשימות- דחוף תודה רבה.