בלוגר אורח: חדר הבריחה חדרו של המרגל הסורי

חדר הבריחה "חדרו של המרגל הסורי" שוכן בתל אביב, החדר שייך לרשת Escape it (אסקייפ איט) הוותיקה והוא אחד מחדרי הבריחה הוותיקים והמוצלחים שהיה מחלוצי התחום בארץ.
גיא, שמצהיר על עצמו שהוא כותב בעל "חוות דעת מלומדת", ביקר בלא מעט חדרים בארץ ומשתף אותנו מחוויותיו בסגנון הכתיבה המיוחד שלו.


המרגל הסורי, חדר המפורסם בעיקר בזכות אנשים שמתבלבלים וקוראים לו המרגל הרוסי, אבל מדובר בחדר הרבה יותר מזה.
ראשית, נתחיל מהכניסה למקום.
החדר נמצא בתל אביב, אז בטח אמרתם לעצמכם אין חנייה, אבל לא לא יש להם חניון משל עצמם ואתה יכול לחנות כפי רצונך, במלא מקומות, מעל כל חנייה רשום שמות של עסקים כמו אור השן וכלל ביטוח מה שכבר מכניס אותך לאווירה של חדר בריחה כי זה אולי חנייה שמורה ואף אחד לא מבטיח שתצליח לצאת שם.
אני חניתי מתחת ל"בריטניקה" והקורא מתבקש לזכור שם זה.


לאחר שחנית מגיע מפעיל החדר ולוקח אותך יד ביד במדרגות עד לחדר ההארחה, ממש כמו נערת ליווי (הכותב מבקש לציין שאף פעם לא פגש ו/או הזמין נערת ליווי ומנחש שזה מה שקורה שם).
בכזה חדר הארחה עוד לא הייתי, ויצא לי להיות פעם בפנסיון מלא באילת.
לבורחים מחכה מכונת פופקורן בלתי נגמרת, ממתקי גומי שתייה חמה וקרה... כאלה שגורמים לך לרצות להישאר בחדר הזה 60 דקות ולא בפנים.


אותו החדר גם מתפעל כאולם קולנוע בדימוס (אין לי מושג מה זה בדימוס) ובו מוקרן לך הסבר על החדר. ההסבר מפורט, מצחיק ופותר את בעיית המבוכה הנפוצה של מפעילים עם אפס כריזמה בדרך כלל להסביר את החדר לאנשים, "טוב אז אתם נכנסים לחדר בתקופה של ימי הביניים... אה... מכירים אבירי השולחן העגול? אז אז אתם זה זה ואתם צריכים לברוח מהחדר כי תפסו אותכם ובהצלחה כאן זה הדלת".


החדר עצמו מושקע ממש עם חידות היגיון שמראות לך שגם אחרי שאתה חושב שחיפשת בכל מקום, לא חיפשת בכל מקום. בין לוח שחמט למדף ספרים עם בריטקניה לנוער (שרק בדיעבד הבנתי איך הגיעו לחדר) לבין מקרן עם תמונות ומפת ארץ ישראל, ודיוקן של אסד נכנסת בך ההרגשה שהמרגל הסורי הזה מסוכן למדינה ואם לא תצא מהחדר לא תזכה עוד לאכול פופקורן מהחדר הארחה.

בסה"כ מדובר בחדר קשה ומעניין, מהנה ומשביע והיה בילוי מוצלח בסדרת מסעותיי בחדרי הבריחה בארץ