ילדים בחדר בריחה: איך להפוך את החוויה שלהם למדהימה

החופש הגדול בעיצומו, נגמרו הקייטנות, נראה שיש עוד המון זמן עד החזרה ללימודים ואתם מחפשים פעילות משותפת עם הילדים? חדרי בריחה לילדים או עם הילדים הם בילוי כיפי ביותר, גם להם וגם לכם. אבל יש כמה טיפים שיכולים להפוך את הבילוי מכיפי למדהים – עבורם וגם עבורכם: החל מבחירת החדר ועד מה לעשות אחרי.


הילדים של היום נולדים וגדלים לתוך אמצעים טכנולוגיים – מהטלפון, למחשב, לטאבלט, ואיתם אינסוף גירויים מוחיים. לכן, פתרון חידות, פאזלים, משחקים ועמידה בזמנים בכל אלו - הם חלק ממה שהם עושים ברמה היומיומית.
בגלל זה, זה לא מפתיע שרובם די אלופים בפתרון בעיות, והגיוני שחדר בריחה הוא חוויה ואתגר כיפיים במיוחד עבורם (וגם הזדמנות להתנתק מהמסכים לשעה). אם גם אתם בעניין של חדרי בריחה, בילוי משותף הוא ממש מתבקש (ואם אתם לא, אנחנו ממש ממליצים לכם לבדוק ולראות בפועל אם חדרי בריחה עושים לכם את זה). מצד שני, לילדים יש את המגבלות שלהם, ולכן כהורים יש כמה טיפים שחשוב שנכיר וניישם כדי לנסות ולהפוך את החוויה של הילדים והחוויה המשותפת של כל המבלים בחדר הבריחה – ללא פחות ממדהימה. ריכזנו לכם את 6 הטיפים החשובים ביותר, לדעתנו.

6 הטיפים שיהפכו את הבילוי בחדר בריחה עם הילדים - מכיפי למדהים

חדר המותאם לגיל
ברוב חדרי הבריחה, הגיל המינימלי לילדים המשחקים לבד הוא 12 (אבל יש יוצאי דופן). ילדים קטנים מגיל זה 12 יכולים לרוב לשחק בליווי והשגחה של מבוגרים. מעבר למגבלות הברורות של גיל שכדאי מאוד לברר מראש, כדי למנוע כאב לב של הזמנת חדר לא מתאים לגיל הילדים, חשוב גם להתאים את החדר לגיל כדי שהילדים יצליחו וייהנו בו.
בחדרי בריחה יש חידות שדורשות ניסיון של שנים בפתרון בעיות ושכלול דרכי חשיבה, כמו שיש למבוגרים. זה המקום בו אתם יכולים לעזור לילדים שמתקשים עם חידה כזו או אחרת.
בנוסף, ילדים קטנים יכולים בקלות להשתעמם בחדר כבר בחמש הדקות הראשונות, כך שכדאי לקחת בחשבון אפשרות זו כשאתם שוקלים להביא ילדים ממש קטנים לחדר הבריחה. אמנם להיות תקועים בחדר עם ילדים מייבבים ייתן לכם מוטיבציית-על לסיים את המשימה ולצאת מהחדר מהר ככל האפשר, אבל לא זו החוויה שאנחנו מאחלים ורוצים עבורכם.

רמת קושי מותאמת אישית
גם במקרה של ילדים, חדרי בריחה בנויים מרמות קושי שונות. בדקו מהי רמת הקושי וודאו שהיא מתאימה לגיל ולשלב ההתפתחותי של הילדים, כדי שתוכלו כולכם ליהנות בו יחד.
אם אתם מתלבטים בין שתי רמות קושי, אנחנו ממליצים להעדיף רמת קושי מעט קלה יותר, בטח בפעמים הראשונות של בילוי בחדר בריחה משותף – ההורים והילדים. הסיבה היא, שעדיף שהילדים יצליחו לפתור את החידות השונות ויהיה להם אולי קצת קל, מאשר האפשרות שהם לא יצליחו בכלל, יהיו מתוסכלים כבר על ההתחלה, או גרוע מזה – במהלך כל השעה.

תמה ואביזרים
חדרים מסוימים סובבים סביב תמות אפלות יותר, או שנועדו להפחיד במידה מעטה או אפילו רבה, כך שחשוב לבדוק גם היבט זה ועד כמה החדר מתאים לילדים שלכם באופן אישי ויהיה עבורם חוויה מהנה ולא מענה.
דבר נוסף שכדאי לבדוק לפני שבוחרים חדר הוא האם החוויה כוללת אביזרים או אלמנטים מיוחדים, כמו למשל קשירת העיניים של הילדים, כדי לראות אם הוא מתאים להם ואם הם ייהנו ממנו, או חלילה – יהרוס את כל החוויה, או גרוע מזה - ישאיר זיכרון לא נעים.

תנו להם את המקום
כמבוגרים שמלווים ילדים בחדר בריחה, חשוב מאוד לתת להם את כל המקום בחדר ולתת להם להיות אלו שפותרים את החידות ומנהלים את העניינים (אלא אם העניינים נתקעים משמעותית או מידרדרים, כמובן).
זה לא אומר שאתם צריכים להיות על תקן עציץ בחדר, אבל חשבו איך אתם יכולים לעזור להם למקסם את החוויה ולא לגזול אותם מהם ללא סיבה: אתם יכולים לעודד אותם ולהעלות להם את המוטיבציה. אם אתם רואים שהם ממש צריכים עזרה ומתחילים להתייאש – אתם יכולים לזרוק להם רמז (או לבקש מהמפעיל לעשות זאת). אם יש צורך בכך, אתם יכולים לעזור לחבורת הילדים לחלק ביניהם תפקידים שונים. הכי חשוב, השאירו להם את הרגעים המתוקים של פתרון החידות לבד והתקדמות במשימה (גם אתם לא הייתם רוצים שמישהו ייקח מכם את ההרגשה הנפלאה הזו).

עזרו לשמור על אנרגיות גבוהות
אנשים שמשתעממים בקלות ובמהירות, שרוצים מיד פתרון ותשובה מידיים – הרבה פעמים פחות נהנים בחדרי בריחה. אם אתם יודעים שאתם כאלו ומתלבטים על מלווה אחד לילדים בחדר, אולי עדיף לתת את הבמה ולשלוח אותם לחדר הבריחה עם מלווה שידוע בסבלנות הרבה שלו, ביכולת להמריץ, להעלות אנרגיות ומוטיבציה, וכל זאת מבלי להשתלט ולקחת את המשימה של בריחה מהחדר לידיים שלו/ה.
ילדים יכולים מאוד ליהנות בחדר הבריחה, אבל עדיין חשוב ומאוד עוזר לעודד אותם להמשיך במשימות, לזרוק מילה טובה עם כל פתרון, ולעזור לשמור את הילדים "ברבאק" חיובי וממריץ.

חגגו את הניצחון
הגעתם לפתרון וסיימתם בהצלחה את חדר הבריחה עם הילדים? כל הכבוד! זה הזמן לחגוג.
תתפרעו עם מחמאות, פרגונים וסבלנות לשמוע ולחלוק סיפורים וחוויות ככל שהילדים ירצו. ככה אתם מרוויחים פעמיים: הם גם נהנו בחדר הבריחה, וגם נהנים עכשיו דקות או אפילו שעות אחרי בשחזור החוויה, והכל יחד אתכם.
אם הילדים נהנו בחדר ולא משתפכים בסיפורים וחוויות שעברו, נסו לעודד אותם: שאלו אותם איך הגיעו לפיתרון מסוים? מה חשבו שיקרה? האם חששו ממשהו? מה היה להם הכי כיף? מה היו עושים אחרת בחדר? ועוד.
רעיון מצוין הוא ללכת לאכול אחרי חדר הבריחה במקום בו אפשר לדבר. כך גם תחזירו אנרגיה אחרי המאמץ המוחי ואולי גם הפיזי, וגם תהפכו את הארוחה לשיחה מעניינת וכיפית על מה כל אחד ואחת עברו וחוו בחדר.

לחדרי בריחה המתאימים לילדים