מה השיא שלכם?

השיא שלכם בחדרי בריחה

בתוך כמה זמן אתם יוצאים מחדר הבריחה? ולמה בכלל זה חשוב?

חדרי בריחה הפכו כבר מזמן אחד התחביבים הבולטים בעולם, עבור קבוצות של שחקנים שמחפשים את השילוב המושלם בין אתגרים מחשבתיים לאדרנלין; אבל מבין הקבוצות של חובבי חדרי הבריחה, כנראה שאפשר לחלק את המשתתפים במשחקים לשניים: אלה שמתייחסים לבילוי בחדרי הבריחה כאל סוג של תחרות ומתגאים בזמני פתרון קצרים ממש – ולעומתם, אלה שמגיעים לחדר בריחה של שישים דקות – על מנת ליהנות בכל הזמן הזה, ואם תשאלו אותם – הזמן הכי טוב שיוכלו להשיג הוא 59 דקות ו – 59 שניות.

איפה אתם על הסקאלה? ומתי זה באמת משנה?

אלופי חדרי הבריחה בארץ (ובעולם)

אין ספק, שלצד כמות הרמזים (או ה"הכוונות") שאתם מקבלים במהלך המשחק, זמני הפתרון של חדרי הבריחה מעידים על חדות המחשבה שלכם במהלך המשחק בחדרי הבריחה.
ככל שאתם מצליחים לפתור חידות במהירות רבה יותר – אתם כנראה שחקנים טובים יותר, חכמים יותר, מוצלחים יותר. תחרויות שמתקיימות מסביב לעולם (ובפרט מעניין לציין את אליפות האסקייפרים הבינלאומית שתיערך בקרוב בסופיה, בולגריה) מנקדות שחקנים על פי זמני המשחק שלהם בכל חדר בריחה – וחדרי בריחה רבים בארץ מציעים פרסים עבור פתרונות מהירים של החדר.

אם כן, הזמנים שלכם מציינים, ללא ספק, את חדות המחשבה והאיכות שלכם כאסקייפרים. חשוב לציין, כי ככל שקבוצת השחקנים היא גדולה יותר, וככל שהשחקנים עצמם מיומנים יותר – זמני המשחק נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן – אם אתם באמת רוצים לדעת מה מצבכם מבחינת זמני משחק, כדאי שתשוו את טבלת זמני היציאה שלכם מחדרי הבריחה השונים, לאלה של קבוצות בעלות מאפיינים דומים.

לא להיכנע ללחצי הזמנים

מי שעשו חדרי בריחה באירופה, ידעו לספר לכם שבמרבית חדרי הבריחה, הספירה אחורה היא הרבה יותר קשוחה מזו הנהוגה בחדרי בריחה בישראל – בעוד בניגוד לנהוג בחדרי הבריחה כאן, במדינות רבות ברחבי אירופה דלת הכניסה לחדר הבריחה נותרת לא נעולה, כך שתוכלו לצאת מן המשחק בכל אימת שתרצו. מאידך – הספירה לאחור (שנמשכת בדרך כלל שישים דקות) מופיעה באופן ברור בחדר ובדיוק בשנייה האחרונה העומדת לרשותכם לפתור את החדר – הדלת תיפתח וייכנס המפעיל, הוא יעבור איתכם (אם הוא מפעיל נחמד) על פתרון החידות שעוד לא הגעתם אליהן ויאפשר לכם לצאת מהחדר באופן שנועדתם לצאת ממנו (או שפשוט ידווח לכם שהזמן תם ויוציא אתכם מהחדר דרך הדלת הראשית). בארץ, משבצות הזמן שמרבית חדרי הבריחה מאפשרים הם משבצות של שעה וחצי על משחקים של שישים דקות – וזה מאפשר בדרך כלל עוד כמה דקות לפתרון שלם של החדר לטובת ההנאה ותחושת ההישג של השחקנים, כשאתם ממש במרחק נגיעה מסוף המשחק עם תום שישים הדקות שלכם.

האם מי שיצא מחדר בריחה לאחר 63 דקות נהנה פחות מזה שיצא מן החדר לאחר 40 דקות? אנחנו לא יודעים, מה שבטוח – הוא נהנה לאורך יותר זמן...

חדרי הבריחה

לא כל חדר הוא משחק של שישים דקות

לפני שאתם מכוונים את הסטופרים – חשוב שתדעו שבעולם בכלל, וגם בישראל, לא כל חדרי הבריחה מיועדים עבור משחק של 60 דקות – יש חדרי בריחה עם לוחות זמנים אחרים - כמו למשל חדר הבריחה החדש "הארי פוטר" בנתניה, עם משחק של תשעים דקות. חדרי בריחה רבים המציגים זמן משחק ממוצע נמוך, הם חדרים המיועדים למשחק של עד שישים דקות אולם בפועל, כמות החידות, הפיזור שלהן ורמת המורכבות בחדר – מאפשרים בדרך כלל משחק מהיר יותר, גם לאיטיים שבינינו.

זוכרים מה העיקר?

תחום חדרי הבריחה בארץ ובעולם מאפשר תחביב נפלא לקבוצות מגוונות של שחקנים – זו יכולה להיות משפחה של הורים וילדים, אלה יכולים להיות בני נוער שיוצאים לשחק בחדר בריחה במקום לבאר המקומי, או שאלה יכולים להיות קבוצה של זוגות בני ארבעים פלוס, שנפגשים ביחד פעם בחודש סביב התחביב המשותף. הבילוי בחדר הבריחה מאפשר בריחה קטנה החוצה מהמציאות (שהיא לפעמים שוחקת), לעולם של פנטזיה, מתח או מיסתורין – שבו אתם הגיבורים הראשיים. עם שחקן או בלי שחקן, עם מנעולים או בלי מנעולים – ברוב הפעמים שבהן אנחנו משחקים בחדר בריחה, בשורה התחתונה אנחנו מגיעים ליהנות. אם המפעיל בחדר יכול לאפשר לכם את הזמן שאתם צריכים על מנת לפתור את החידות ולנצח את החדר (כמובן, בדרך כלל לא תקבלו יותר מאשר עוד כמה דקות, וייתכן שקבוצה נוספת ממתינה לשחק בחדר אחריכם – ולא לשכוח שחדרי בריחה יש לסדר, לארגן ולהתאים לכל קבוצה בין משחק למשחק) ייתכן שתיהנו מהמשחק, ייקח כמה שייקח. אם אתם תחרותיים ונהנים להחזיק בשיאי זמנים של חדרי בריחה בישראל – כנראה שעבורכם הזמן הוא משתנה משמעותי במשחק. לכל שאר השחקנים, שבעיקר מגיעים ליהנות – קחו את הזמן, תתרשמו מהאווירה והעיצוב, פתרו את החידות בלי לחץ (אלא אם החדר נסגר עליכם, כמובן), ואפשרו לחדר להעניק לכם את שלל היתרונות שלו – עניין, גירוי מחשבתי, קשר ביניכם לבין שאר חברי הקבוצה, הומור, לחץ (במידה!), הפתעה, והמון שמחה.